اجرای قصه‌گویی در مناطق دور امتیاز ویژه برای قصه‌گویان است

نماینده انجمن قصه‌گویان کانون یزد با اشاره به معیارهای امتیازدهی به قصه‌گویان و انتخاب قصه‌گوی برتر گفت: یکی از معیارها، برای انتخاب قصه‌گوی برتر اجرای قصه‌گویی در مناطق دور است که امتیاز ویژه برای قصه گویان دارد

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد، سمیه اصحاب‌صحف با بیان این‌که چله‌ی قصه‌ها به همت کانون پرورش فکری هرسال برگزار می‌شود اظهار داشت: یکی از اهداف برگزاری این قصه‌واره جمع‌آوری قصه‌های شهرستان‌ها و رسیدن کالای فرهنگی به دست مخاطبان مشتاق است.

 وی با بیان اینّ‌که قصه و قصه‌گو یک سرمایه فرهنگی است بیان داشت: قصه‌گو قصه را انتخاب و تمرین می‌کند اما این‌که فقط قصه‌ای را در جشنواره مطرح کنیم و جایزه و لوح بدهیم قطعا قصه تمام نمی‌شود.

 نماینده انجمن قصه‌گویان کانون یزد با تاکید بر این‌که این جشنواره به صورت فرآیندی در تاثیرگذاری قصه موثر است افزود: جشنواره چله‌ی قصه‌ها در نظر دارد به قصه و قصه‌گو به صورت ویژه نگاه کند لذا با برگزاری اختتامیه، پرونده قصه و قصه‌گویی بسته نمی‌شود.

 وی با اشاره به این‌که امسال در روز اختتامیه چند گروه را به عنوان برتر انتخاب و اعلام می‌کنیم اضافه کرد: ابتدا قصه‌گویان برنده سال قبل را معرفی و تقدیر خواهیم کرد و سپس روند کار تا سال آینده برای قصه‌گویان جشنواره امسال و کسب امتیاز آن‌ها ادامه دارد.

 اصحاب‌صحف در تشریح معیارهای انتخاب قصه‌گویان برتر اظهار داشت: کسانی که اجرای قصه در مناطق محروم استان داشتند و امتیاز گرفتند مورد تجلیل قرار می‌گیرند اما این امتیاز دهی بر اساس تعداد اجراها و اجرا در مناطق دورافتاده استان است به طوری‌که یک قصه هرچه مخاطب بیشتری داشته باشد امتیاز بیشتری نیز برای قصه‌گو محسوب می‌شود.

  وی بیان داشت: برگزیدگان این جشنواره که به میزبانی میبد در حال برگزاری است را نیز در جشنواره سال آینده که در بافق برگزار می‌شود تجلیل خواهیم کرد که بر اساس همین معیارهای مطرح شده، قصه‌گوی برتر انتخاب خواهد شد.

 وی با بیان این‌که معیارهای دیگری نیز به طور ویژه در نظر گرفته شده است تصریح کرد: البته امسال برگزاری "خشت خشت یه قصه" هم برای ارزیابی مورد نظر است به این شکل که در نوروز ۹۸ قصه‌گویان در بافت تاریخی نیز به اجرای قصه‌گویی بپردازند ضمن این‌که اجرا در خانه‌های سنتی نیز موجب امتیازگیری است.

 نماینده انجمن قصه‌گویان کانون یزد، دومین گروه مورد تقدیر را موفقان این جشنواره برشمرد و عنوان کرد: گروه زنان و مردان بالای ۱۸ سال، نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ سال، کودکان ۷ تا ۱۸ سال، پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها و بخش ۹۰ ثانیه‌ای مورد تقدیر قرار می‌گیرند اما برگزیدگان چله‌ی قصه‌ها کسانی هستند که کالای فرهنگی خود را به دست مخاطبانی می‌رسانند که لایق آن هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =