دومین مهرواره شعر «آهنگ بهاران» در گلستان برگزار شد

به مناسبت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، دومین مهرواره استانی شعر آهنگ بهاران در کانون پرورش فکری گلستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان، دومین مهرواره استانی شعر آهنگ بهاران با حضور مدیرکل کانون، فرماندار، شهردار، مسئولین شهرستانی، اعضای انجمن‌های ادبی و شاعران استانی در مرکز فرهنگی هنری کانون رامیان برگزار شد.

در ابتدای این نشست ادبی مدیرکل کانون استان سخنان خود را با تبریک به مناسبت فرا رسیدن ایام ا... دهه فجر آغاز و عنوان کرد: ایام دهه مبارک فجر فرصت مناسبی است تا کودکان و نوجوانان را با دستاوردها و اهداف انقلاب اسلامی بیشتر از گذشته آشنا کنیم.

محبوبه رجب نسب با اشاره به اینکه نوجوانان نقش مهمی در وقوع انقلاب داشتند افزود: کودکان و نوجوانان امروزی اگرچه به شکل مستقیم در جریان پیروزی انقلاب نبوده اند اما با درک مفاهیم انقلاب و رشادت‌های شهدای انقلاب همانند جان خود از ارزش‌های انقلاب حفاظت می کنند.

وی وجود استعدادهای ادبی در نوجوانان حاضر در این برنامه را مهم تلقی کرد و گفت: شما توانایی این را دارید که فکر خود را با زیبایی و اثرگذاری بیشتر در قالب شعر بیان کرده و مسایل مختلف را هنرمندانه بیان کنید که مخاطب را به تفکر بیاندازد.

در ادامه حمیدرضا چوبداری، فرماندار شهرستان رامیان ضمن خیر مقدم به اعضای نوجوان حاضر در این برنامه، انجام اینگونه برنامه‌ها را در شهرستان به فال نیک گرفت و اظهار داشت: کانون پرورش فکری یکی از نهادهایی است که نقش بسزایی در شکوفایی استعدادها و اندیشه‌ورزی فرزندان ما دارد.

سپس اعضای نوجوان حاضر در نشست اثرخوانی کردند و با شعرکوتاه و دل‌نوشته با مضمون‌هایی چون اهمیت ایستادگی در برابر زورگویان، جایگاه والای شهیدان، مقاومت و ... پرداختند.

گفتنی است در این برنامه، علاوه بر خوانش آثار شعر اعضا و نقد آن توسط حاضران، سمیه رئوفی، کارشناس ادبی استان گلستان نیز در خصوص برنامه‌های ادبی پیش‌رو توضیحاتی را به اعضا ارائه داد.

سرودخوانی،  اجرای موسیقی، تقدیر از اعضا، شعرخوانی شاعران مطرح استانی، پذیرایی و ... از دیگر برنامه‌های این نشست بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =