کد خبر: 295845
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۷
پیک امید کانون در منطقه «طرح نجات»

جشن هشتمین روز از دهه مبارک فجر با حضور ۳۰۰ نفراز دانش آموزان پسر دبستان ۱۵ خرداد بلوار توس واقع در منطقه «طرح نجات» مشهد و ۵۰ نفر از والدین این دانش آموزان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ همزمان با بزرگداشت ایام پیروزی انقلاب، ویژه برنامه‌های  شاد و جذاب فرهنگی، هنری و ادبی برای دانش آموزان پسر مقطع ابتدایی دبستان ۱۵ خرداد واقع در حاشیه شهر مشهد برگزار شد.

محبوبه بزم آرا کارشناس مسئول ادبی استان در توضیح این خبر گفت:همزمان با بزرگداشت دهه مبارک فجرو با استفاده ازظرفیت مراکز سیار مشهد در قالب «پیک امید»  برنامه‌ریزی ویژه‌ای برای کودکان مناطق کم برخوردار و حاشیه شهر مشهد صورت گرفت. با توجه به اینکه مسئولیت دبیرخانه کنوانسیون حقوق کودک استان به کانون پرورش فکری کودکان واگذار شده است و با توجه به احصا چالش‌ها و آسیب‌های مناطق مختلف استان، در این بخش با دعوت از استادان و روانشناسان اداره کل بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی مباحث آموزشی برای تعدادی از والدین نیز برگزار شد.

ابراهیم زره ساز مدیر کل کانون استان با حضور در این مراسم در کارگاه والدین خطاب به مادران گفت: حضور شما در این نشست نشانه دغدغه‌مندی و علاقه شما به تربیت صحیح کودکان است و جای تشکر دارد. حوزه گسترده فرزندپروری و اهمیت این موضوع بر هیچ کس پوشیده نیست و با توجه به آسیب‌ها و چالش‌های موجود نیاز به برگزاری این جلسات و کارگاه‌های آموزشی بیشتر احساس می شود.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در ادامه گفت: از شهرداری مشهد، سازمان بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی که در راستای اجرایی کردن اهداف کنوانسیون حقوق کودک، ما را در برگزاری این نشست های آموزشی همراهی می کنند قدردانی می کنم و امیدوارم این هم افزایی و تعامل همچنان ادامه دار و مستمر باشد.

لازم به ذکر است این ویژه برنامه شامل فعالیت‌های فرهنگی، هنری و معرفی بخش مکاتبه ‌ای مرکز آفرینش‌های ادبی  بود. در این روز شاد،  سارا امیدوار کارشناس فرهنگی و مدرس قصه‌گویی، کودکان را به شنیدن قصه «اکوان دیو» برگرفته از داستان‌های شاهنامه میهمان کرد. درادامه مسابقه‌ای با موضوع حقوق کودکان برگرفته از پیمان‌نامه حقوق کودک وهمچنین شعارهایی با موضوع پیروزی انقلاب برگزار شد که در آن بچه‌ها با مرتب کردن کلمات بر روی پانل به جملاتی چون «من حق دارم بازی کنم»، «من حق دارم هوای پاک داشته باشم»، «حق آمد و باطل رفت»  و «در بهار آزادی، جای شهدا خالی»  ... رسیدند. اجرای نمایش خلاق از کتاب «به کبوتر اجازه نده اتوبوس براند»  نوشته   «موویلمز_ترجمه زهرا احمدی»  با هنرمندی مربیان سیار به همراه معرفی این کتاب بخش بعدی برنامه بود. هدف از اجرای این نمایش آموزش مهارت نه گفتن به کودکان بود.

 در ادامه معرفی بخش مکاتبه ای توسط کارشناس این بخش صورت گرفت. این معرفی شامل ارائه طرح ادبی و تشویق کودکان به نوشتن و ارائه آثار آنها به کانون جهت شناسایی استعدادها و عضویت در بخش مکاتبه‌ای بود.

در این روز به یادماندنی هدایایی که از طرف معاونت اجتماعی فرهنگی شهرداری در قالب کتاب و لوازم تحریر آماده شده بود به کودکان اهدا شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =