همکاری مرکز ۱۰ با پژوهشسرا/ مرکز ۱۳ میزبان دانش آموزان مرکز خدمات بهزیستی شهید قدوسی شد

همکاری مرکز فرهنگی هنری ۱۰ کانون پرورش فکری با پژوهشرا و میزبانی مرکز ۱۳ کانون از دانش آموزان مرکز خدمات بهزیستی شهید قدوسی، اقداماتی بود که در ایام دهه فجر به وقوع پیوست.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران، مرکز فرهنگی هنری شماره ۱۰ کانون پرورش فکری تهران طی روزهای منتسب به دهه فجر ویژه برنامه هایی را برای اعضای این مرکز به اجرا درآورد.

مسابقه ویژه «همه با هم یک قهرمان» شامل معرفی شخصیت شهید سپهبد قاسم سلیمانی و معرفی سرزمین کرمان، معرفی کتاب «گلی از باغ  نهج البلاغه» و کلمات پندآموزی از آن اثر با عنوان «دیدار با دریا»، معرفی کتاب، روخوانی کتاب، شعرخوانی، ساخت کاردستی، ماسک سازی و صورتک، اجرای نمایش خلاق، سرود خوانی و هم سرایی اشعار از جمله برنامه هایی بود که در مرکز شماره ۱۰ کانون استان تهران برگزار شد.

لازم به توضیح است هر روز در کنار برنامه های فرهنگی مرکز، کارگاه های هنری و ادبی به صورت ویژه و مناسبتی فعالیتی ویژه برای اضا در نظر داشت. دعوت از مدارس و حضور دانش آموزان در ایام دهه فجر نیز از عمده فعالیت های این مرکز بود.

ضمن اینکه تعامل این مرکز با دیگر ارگان ها مورد توجه قرار گرفت و پژوهش سرای منطقه ۱۰ اقدام به تهیه یک پوستر به نشانه تعامل میان کانون و پژوهشسرا انجام داد تا جهت اطلاع رسانی به مدارس ارسال شود. بر این اساس اولین روزهمکاری با پژوهش سرا از روز یکشنبه ۲۰ بهمن ماه با حضور دانش آموزان برتر منطقه آغاز شد.

مجموعه پژوهشسرا جهت تشویق و ترغیب این دانش آموزان با هزینه مدیران مدارس، آنها را عضو تشویقی مرکز کرده و کارت عضویت دریافت خواهند کرد. پیرو این مطلب از این پس مدارس منتخب منطقه به همراه اولیای مدارس ساعاتی از ۲ روز در هفته را مهمان کتابخانه  مرکز ۱۰ خواهند بود .

«دلبستگی و همبستگی» برای همدلی بیشتر اعضای کانون

مرکز ۱۳ نیز به مناسبت ایام دهه فجر میزبان ۲۷ نفر از دانش آموزان مرکز خدمات بهزیستی شهید قدوسی شد. این مجموعه که در همسایگی مرکز واقع شده است ۴۵ پسر ۶ تا ۱۶ ساله بی سرپرست و بدسرپرست را تحت پوشش دارد.

این مهمانی بهانه بود تا در قالب یک مراسم برنامه ریزی شده با عنوان «دلبستگی و همبستگی»؛ بچه ها با کانون پرورش فکری و فعالیت های آن آشنا شوند.

برای آشنایی با مفهوم عِرق و علاقه و دلبستگی به میهن، ابتدا پرچم به عنوان نماد ملی کشور و سپس سرود ملی برای ایشان پخش شد و این عزیزان خوانش درست و مفهوم آن را یاد گرفته و با شخصیت ساعد باقری به عنوان شاعر سرود ملی آشنا شدند.

از دیگر برنامه های این مراسم، می توان به مسابقه، نمایش انیمیشن بهادر با موضوع همبستگی علیه ظلم و بازی گروهیِ زو اشاره کرد.

در پایان بچه ها آرزوهایی که برای سرزمینشان داشتند روی بال کبوترها نوشته و در فضای کتابخانه آویختند. این بچه ها با پذیرایی و اهدای جایزه راهی مرکزشان شدند.

  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =