زندگی خود را درگیر قصه‌ها کنید

انجمن قصه‌گویی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قزوین با همکاری هنرستان زنده یاد پروین، سومین کارگاه آموزش قصه‌گویی را برای هنرآموزان این مجموعه آموزشی برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین، در تاریخ 27 بهمن 1398، سومین کارگاه آموزشی قصه‌گویی کانون برای هنرآموزان هنرستان« زنده یاد پروین» برگزار شد.

در بخش اول این کارگاه «مهدی مردانی» کارشناس آفرینش‌های ادبی کانون، به هنرآموزان حاضر در این کارگاه پیشنهاد کرد که زندگی خود را درگیر قصه‌ها کنند.

وی ادامه داد: با خاطره سازی و برنامه‌ریزی، می‌توان قصه‌ها را به زندگی خود راه داد.

مردانی افزود: بدون قصه، زندگی ما بی‌رنگ و رو است.

وی در این کارگاه از اهمیت قصه آغاز کرد و به تاثیر آن در زندگی اجتماعی افراد پرداخت.وی تاکید کرد قصه‌ها در تربیت و بیان مفاهیم اخلاقی و تربیتی  با زبان غیرمستقیم به کمک ما می‌آیند و در انتقال مفاهیم و آموزش‌ها کمک کننده هستند.

مردانی در ادامه تفاوت قصه، روایت، افسانه و اسطوره و انواع افسانه را برای شرکت کنندگان این کارگاه بیان کرد.

در ادامه این کارگاه «آزاده میربها» مربی قصه‌گوی منتخب و مسوول انجمن قصه‌گویی استان، درباره انواع شیوه‌های انتخاب قصه مناسب، رویکردهای قصه‌گویی و  تاثیر علاقه و شرایط فیزیکی قصه گو در اجرای بهتر با شرکت کنندگان در این کارگاه به گفتگو نشست.

گفتنی است، برگزاری این کارگاه‌ها به صورت مستمر ادامه خواهد داشت و در نشست‌های آینده مواردی کاربردی در قصه‌گویی در آن مطرح می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =