کد خبر: 296043
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۷
بازدید 170
دوره‌ی آموزشی «کودک، رسانه، ارتباط جمعی» در یزد برگزار شد

دوره‌ی آموزشی «کودک، رسانه، ارتباط جمعی» ویژه‌ی مربیان مسوول مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری استان، در یزد برگزار شد

 به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد، این دوره‌ی آموزشی از دوره‌های مصوبه واحد آموزش است که به مدت ۲۴ ساعت با حضور فائزه تقی‌پور از اساتید دانشگاه و عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان «خوراسگان»، در محل کتابخانه‌ی کودک مرکز فرهنگی هنری شماره‌ی یک یزد، برگزار شد.

  در این دوره، مربیان مسوول با رسانه، کارکردهای رسانه بر اساس نیاز کودکان، انواع رسانه، گوشه‌شناسی رسانه، تحلیل خبر، فرصت‌ها و تهدیدهای رسانه و شبکه‌های اجتماعی، سواد رسانه، روی‌کرد سواد و هوش کودک، ضرورت شناسایی رسانه با روی‌کرد فرهنگ، کودک و عصر رسانه، هدایت کودکان و نوجوانان برای استفاده از رژیم مصرف رسانه‌ای آشنا شدند.

 فائزه تقی‌پور مدرس این دوره‌ی آموزشی در بخشی از صحبت‌هایش گفت: چرخه‌ی زندگی در دست آدم‌هاست که هر کدام یک نقشی را ایفا می‌کنند و هر کدام بازیچه‌ی دست دیگری است.

 وی ادامه داد: برای این‌که چرخه‌ی زندگی خوب به چرخد، کسانی موفق هستند که از سواد رسانه‌ای برخوردارند و با توجه به رژیم مصرف رسانه و بهره‌گیری از سواد رسانه‌ای و پیدا کردن راه‌کارهای عملی و آموزشی سواد رسانه‌ای، به دنبال شرایط بهتر هستند.

 تقی‌پور در ادامه با اشاره به رژیم مصرف رسانه عنوان کرد: تفاوتی بین کودک چهار ساله و فرد چهل‌ساله در این مورد است که باید پیرامون دسترسی به رسانه‌ها بر اساس ساعت و زمان و برنامه‌ریزی قبلی عمل کرد و قطعاً توجه به این امر کمک می‌کند تا افراد در هر سنی، با اصول خودش به رادیو، تلویزیون، کتاب، مطبوعات، شبکه‌های اجتماعی، اینترنت، دسترسی داشته باشند.

 وی در راستای تاثیرپذیری رسانه اظهار داشت: هرچه سواد رسانه پایین باشد تاثیرپذیری از رسانه بالا می‌رود و لذا الگوی جمعیت خانواده، سبک معماری، روند پژوهی سیاسی و اقتصادی، تبلیغات پیام رسانه‌های رسانه‌ای، تاثیر به‌سزایی در رفتارها و عمل‌کردها دارد و برای این‌که جامعه‌پذیری را در بر داشته باشد، فیزیک، شخصیت، فرهنگ، مذهب، تربیت، جنسیت، ارتباطات مهارت‌های اجتماعی، قانون، نظم، هم‌شکلی، هم‌فکری، دموکراسی، مورد توجه قرار می‌گیرد و این‌جاست که می‌توان گفت رسانه از لحظه تولد با فرد همراه است.

 مدرس دوره‌ی آموزش کودک، رسانه، ارتباط جمعی، از رسانه‌های گرم و سرد، دوره‌ی کهکشان شفاهی، دستگاه چاپ سنگی و سربی، کهکشان الکترونیک، ابعاد رسانه، چون بعد شناختی، احساسی، زیباشناختی و ظاهری و اخلاقی، تحلیل و ارزیابی و تفکر انتقادی و پیام‌های آشکار و پنهان و دسترسی به پیام وچگونگی ارتباط کودکان با کارتن‌ها و انیمیشن‌ها گفت و نکات مثبت و منفی در تفکر انتقادی را با ارائه‌ی مطالب و راهکارهایی، بیان نمود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =