دوره آموزشی «بازی‌های فردی و گروهی در مراکز» برگزار شد

دوره‌ی آموزشی ۲۰ ساعته « بازی‌های فردی و گروهی در مراکز » با حضور " فرهاد اسماعیلی " مدرس دوره در دو حوزه‌ی شرق و غرب استان گلستان ویژه‌ی مربی‌مسئولان و مربیان فرهنگی مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان، فرهاد اسماعیلی در این دوره‌ی آموزشی که مدرسی آن را با هدف آشنایی با اهمیت فعالیت بازی‌های فردی و گروهی برعهده داشت به تشریح مطالبی هم‌چون بازی و سرگرمی در نیازمندی‌های جسمی و روانی، آشنایی با انواع بازی‌های قابل اجرا در مراکز فرهنگی هنری، انواع بازی‌های حرکتی ، فکری، مهارتی، کلامی و نقش‌پذیری آن‌ها در فعالیت‌های رایج در مراکز و... پرداخت.

او با بیان اینکه اگر بخواهیم در مورد بازی‌های گروهی کودکان و به طور کلی در مورد گروه و تیمی بودن صحبت کنیم، نباید به همین آسانی که به چشم‌مان می‌آیند در موردشان صحبت کنیم، گفت: در بازی‌های گروهی فرد در ارتباط با دیگران وارد احساسات پیچیده انسانی مانند انگیزه بیشتر، همدلی، مهربانی و بسیاری از احساساتی که با کلمات نمی توان آن‌ها را بیان کرد، می‌شود.

این مدرس دانشگاه با بیان این‌که یکی از اولین کارهای گروهی که بین انسان‌ها معروف است شکار می باشد گفت: وقتی چند نفر با هم به شکار می‌روند قدرت آن‌ها برای رسیدن به هدف یا همان شکار گروهی نسبت به شکار فردی بیشتر می‌شود، این ساده‌ترین و بهترین مثال برای گروه می باشد.

همچنین در پایان این آموزش محبوبه رجب نسب مدیرکل کانون گلستان با حضور در جمع فراگیران ضمن خیرمقدم به مدرس این دوره، اصل بازی در آموزش‌های مهارت‌های زندگی را مهم دانست و گفت: هرآنچه که نیاز است یک کودک برای شروع یک زندگی در اجتماع بداند در بازی‌ وجود دارد.

وی همچنین با اشاره به فراخوان سومین رویداد ملی ایده آزاد اسباب‌بازی که از سوی اداره‌کل سرگرمی‌های سازنده و بازی‌های رایانه‌ای کانون منتشر شد از مربیان خواست تا با ارسال ایده‌های خود حضور فعالانه‌ای در این فراخوان داشته باشند.

گفتنی است دوره آموزشی « بازی‌های فردی و گروهی در مراکز » به همت واحد آموزش و پژوهش در روزهای ۲۶ لغایت ۳۰ بهمن‌ماه سال جاری با حضور مربی‌مسئولان و مربیان فرهنگی مراکز کانون استان گلستان و با نظارت فریبا کاظم خانلو، ناظر و کارشناس امور اجرایی دوره‌های ضمن خدمت اداره کل آموزش و پژوهش در مجتمع فرهنگی‌هنری گرگان و مرکز شماره دو کانون گنبدکاووس برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =