قدردانی از مراکز  برتر و مربیان جهادگر پیک امید کانون پرورش فکری

آیین تقدیر از مراکز برتر و مربیان جهادگر پیک امید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، صبح روز چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ و در این آیین که در سالن غدیر مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری برگزار شد، پس از تلاوت قرآن کریم و پخش سرود ملی، نماهنگی در رابطه با آیین تقدیر مراکز به نمایش درآمد که در آن شاخصه‌های کمی ارزیابی مانند تعداد اعضای جدید، تعداد اعضای تمدیدی، تعداد شرکت‌کنندگان در فعالیت‌ها، دفعات اجرای برنامه‌ها، امانت کتاب و شاخصه‌های کیفی مانند وضعیت فیزیکی و ظاهری، فضاسازی مرکز، خدمات فنی و کتابداری، برنامه‌ریزی و عملکرد، عملکرد نیروی انسانی، مدیریت مرکز، نگهداری وسایل و تجهیزات، تعاملات برون سازمانی، شرکت در برنامه‌های استانی و کشوری، عملکرد مرکز در برگزاری فعالیت‌های فرهنگی و هنری ادبی، رعایت مسائل مالی و... به عنوان شاخصه‌های انتخاب بهترین مراکز کانون در سراسر کشور معرفی شده بود.

معاون فرهنگی کانون: نیاز به تغییر نگرش داریم

محمدرضا زمردیان، معاون فرهنگی کانون در این مراسم گفت: بسیار خوشحالم از این‌که امروز در جمع مربیان و مراکز موفق سراسر کشور هستم. البته همه مراکز و مربیان ما موفق‌اند. ای کاش این ظرفیت وجود داشت که تمامی مراکز و مسئولان حضور داشته باشند و امروز شما به عنوان نمایندگان آن‌ها اینجا هستید.

او ادامه داد: همه‌ی این اتفاق‌ها در راستای خدمت‌رسانی به نسل آینده است. بنابراین مهم‌ترین دارایی کانون، مراکز و مربیانی هستند که عاشقانه کار می‌کنند و این را همه‌ی ما می‌دانیم که کار کردن در کانون همراه با مشکلاتی هست، ولی دلیل فعالیت‌های ما عشق به سرزمین‌مان هست.

معاون فرهنگی کانون با اشاره به جایگاه این نهاد تاکید کرد: ما باید ببینم که به عنوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این دوره کجا ایستادیم، قرار است چه خدماتی بدهیم و مخاطب ما چه کسی است. همان‌طور که خودتان هم می‌دانید، ما نهاد فرهنگی هنری هستیم که قرار است کودکان و نوجوانان مخاطب ما باشند، ولی می‌دانیم که امروز بیشتر کودکان، مراجعه‌کننده ما هستند تا نوجوانان. همه‌ی تلاش ما مدیران این بوده است که بتوانیم برای نسل امروز شرایط حضور در مراکز کانون را فراهم کنیم.

او در ادامه گفت: ما با نسلی سروکار داریم که به دلایل مختلف متمایز از نسل‌های دیگر هستند. این نسل، نسلی هستند که از آن‌ها به عنوان کلیددار خانه نام می‌برند، چون زمان کمتری را در خانه و کنار پدر و مادر به سر می‌برند. این نسل هیچ برخورد مستقیمی با دفاع مقدس و وقایع انقلاب نداشته‌اند و همه‌ی دانسته‌های آنان از شنیده‌های‌شان است، به همین دلیل آن‌ها، متفاوت هستند.

زمردیان با اشاره به تفاوت نسل جدید نوجوانان ایرانی توضیح داد: نوجوان امروز ما یک کنش‌گر اجتماعی است. در شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند. باهم قرار دسته‌جمعی می‌گذارند که ممکن است تبدیل به یک بحران شود. اگر در دوران ما خانواده پله اول و دوم بود و در نهایت چند شبکه تلویزیونی وجود داشت که تربیت را اجباری می‌کرد، نوجوانان امروز چندین شبکه اجتماعی و ماهواره‌ای در دسترس دارند که باعث می‌شود آنچه برای ما ارزش محسوب می‌شود، لزوماً به آنان منتقل نشود. حالا این نسل چرا باید به کانون بیایید، کتاب بخواند، نقاشی کند یا در کانون حضور داشته باشد. برای همین ما داریم تلاش می‌کنیم با کمک دانش انباشته گذشته‌ی کانون، بستری مناسب را فراهم کنیم.

او ادامه داد: امروز اساساً سؤال این است که ما نوجوان داریم یا نداریم. چون امروز جوان بودن، سبکی برای زندگی شده است. این تغییراتی که به وجود آمده، نیازمند تغییر نگاه جدی ما است. ما این کار را به بضاعت خودمان شروع کردیم. تلاش کردیم آموزش‌های‌مان از سال ۹۸ معطوف به فعالیت‌های جدیدمان باشد و این روند ادامه دارد. تلاش ما این است که کارهای‌مان مبنای علمی داشته باشد. هدف اصلی ما تغییر نگاه بچه‌هاست و اینکه بتوانیم خوب دیدن و شنیدن را به آن‌ها یاد بدهیم.

قدردانی از مربیان جهادگر پیک امید

در ادامه محمدرضا زمردیان معاون فرهنگی، قاسم تنها مدیر دفتر مرکزی حراست و افسون امینی مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی برای تقدیر از مربیان جهادگر پیک امید (بخش استانی) روی صحنه آمدند.

در این بخش از عبدالوحید بهزادی از استان بوشهر، مصطفی نجفی از استان مازندران، داوود زیبایی از استان همدان، محسن وظیفه از استان اردبیل، محمدرضا صادقی و پیمان اکبری هر دو از استان مرکزی، سیوان اسدی از استان کردستان، محمدحسین عرفی از استان همدان، رحمت‌اله هاشم‌زهی از استان خراسان جنوبی، محمد حمیدی و محمود رحمانی هر دو از استان مازندران، داود ریحانی از استان خراسان رضوی، قاسم برات‌زاده از استان خراسان شمالی، محمد طبیب از استان خوزستان و حامد خرمشاهی از استان سیستان و بلوچستان تقدیر شد.

مجری مراسم از زحمات قاسم تنها تشکر کرد و مدیر دفتر مرکزی حراست گفت: اعتبار ما و والاترین گوهرهای کانون، مربیان هستند. آن‌ها درس زندگی را به کودکان کشور می‌دهند. چون تربیت یک انسان نقش مهمی در ساختن آینده دارد. شاید یک متخصص و هنرمند نتواند به جامعه کمک کند، ولی یک انسان حتماً می‌تواند.

او ادامه داد: من عضو کوچکی از برنامه پیک امید هستم و بیشتر زحمات را دبیر برنامه‌های پیک امید، محمد دلکش و همراهان‌شان می‌کشند.

در این بخش ویدیو کلیپ دیگری در رابطه با فعالیت‌های تماشاخانه سیار (پیک امید) پخش شد.

امیرحسین آزادی‌وفا معاون توسعه و مدیریت منابع، انسیه موسویان مدیرکل آفرینش‌های ادبی و هنری و محمد دلکش دبیر پیک امید (امداد فرهنگی) برای تقدیر از همکاران امدادگر پیک امید (بخش ستادی) روی صحنه آمدند.

در این بخش از علی مددمحمدی، وحید خسروی، صادق کیانی‌مقدم، محسن حیدری، ناصر فرجی، مجتبی حیدری، شمس‌اله ناصری، مقصود باقرلویی، محمد احمدی، خلیل مسعودی، ابوالفضل زارع و حمید رسام قدردانی شد.

سپس کلیپی با موضوع رنگ موفقیت و ویژگی‌های مرکز موفق با پاسخ‌های مربیان پخش شد.

قدردانی از مربیان مراکز سیار شهری و روستایی برتر

مصطفی مؤمنی رییس کانون زبان ایران، محمدرضا کریمی‌صارمی معاون تولید و حامد میرزاحسینی مدیر نظارت بر چاپ و توزیع محصولات کانون برای تقدیر از مربیان برتر مراکز سیار شهری و روستایی روی صحنه آمدند.

در این بخش از مهدی صالحی‌اقدام از استان آذربایجان شرقی (کتابخانه سیار شهری تبریز)، سلیمان رشیدپاک از استان آذربایجان غربی (کتابخانه سیار روستایی اشنویه)، بهروز هواخواه‌وطن از استان اردبیل (کتابخانه سیار روستایی مشکین‌شهر)، حمیدرضا یسلیانی از استان اصفهان (کتابخانه سیار روستایی فریدون‌شهر)، جعفر گل‌محمدی از استان ایلام (کتابخانه سیار روستایی شماره سه)، حسین شاهقلیان از استان چهارمحال و بختیاری (کتابخانه سیار روستایی شهرکرد)، محمد صفاری‌مهربان از استان خراسان جنوبی (کتابخانه سیار روستایی طبس)، مهدی صادقی از استان خراسان رضوی (کتابخانه سیار روستایی کاشمر)، مجتبی کلانتریان از استان خراسان شمالی (کتابخانه سیار روستایی اسفراین)، سعید امیرتیموری از استان زنجان (کتابخانه سیار روستایی ابهر و خرمدره)، حسن کریمی از استان سمنان (کتابخانه سیار روستایی شاهرود و بسطام)، سالار صداقت از استان فارس (کتابخانه سیار روستایی داراب)، رهبر جعفری از استان قزوین (کتابخانه سیار روستایی شماره یک)، سیوان اسدی از استان کردستان (کتابخانه سیار روستایی مریوان)، علی آسا از استان کرمان (کتابخانه سیار روستایی کهنوج)، سیداحسان سعیدی‌نسب از استان کهگیلویه و بویراحمد (کتابخانه سیار روستایی دهدشت)، محمد نیکوبیرانوند از استان لرستان (کتابخانه سیار روستایی شماره یک خرم‌آباد) و مصطفی حدادی از استان یزد (کتابخانه سیار روستایی یزد و صدوق) تقدیر شد.

قدردانی از مراکز ثابت برتر

کلیپ دیگری با موضوع شکل موفقیت و ویژگی‌های مرکز موفق با پاسخ‌های مربیان پخش شد.

فاضل نظری مدیرعامل کانون پرورش فکری، محمدرضا زمردیان معاون فرهنگی کانون، امیرحسین آزادی‌وفا معاون توسعه و مدیریت منابع و محمدرضا کریمی‌صارمی معاون تولید برای قدردانی از بخش اول مربیان مسئول مراکز ثابت برتر روی صحنه آمدند.

در این بخش از فاطمه زارع از استان آذربایجان شرقی (مرکز شماره ۶ تبریز)، افسانه بازیار از استان آذربایجان غربی (مرکز شماره یک مهاباد)، اکرم راضی از استان اردبیل (مرکز شماره یک کوثر)، الهام رضازاده‌قهدریجانی از استان اصفهان (مرکز قهدریجان)، ایراندخت هاشمی از استان ایلام (مرکز شماره یک ایلام)، قمر غلامیان از استان بوشهر (مرکز دیلم)، لیلا افسری از استان تهران (مرکز شماره دو تهران)، زهرا بابادی‌شلمزاری از استان چهارمحال و بختیاری (مرکز شلمزار)، معصومه جلالیان از استان خراسان جنوبی (مرکز شماره دو طبس)، میترا شجاعی‌مقدم از استان خراسان‌رضوی (مرکز قوچان)، زهره عباس‌آبادی از استان خراسان شمالی (مرکز شماره یک اسفراین)، فرهاد عبادی‌زاده از استان خوزستان (مرکز هندیجان)، زینب علی‌بیگلو از استان زنجان (مرکز خدابنده (قیدار) و گلنسا شاهی از استان سمنان (مرکز شماره دو سمنان) قدردانی شد.

در بخش دیگری نیز فاضل نظری مدیرعامل کانون پرورش فکری، قاسم تنها مدیر دفتر مرکزی حراست، مصطفی مؤمنی رییس کانون زبان ایران، افسون امینی مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی، انسیه موسویان مدیرکل آفرینش‌های ادبی و هنری و حامد رهنما مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل برای قدردانی از تعداد دیگری از مربیان مسئول مراکز ثابت برتر روی صحنه آمدند.

در بخش دوم از محبوبه کلبعلی از استان سیستان و بلوچستان (مرکز شماره یک زابل)، منصوره تقوی‌فرد از استان فارس (مرکز لارستان)، فاطمه شایان‌مجد از استان قزوین (مرکز اقبالیه)، مریم منفرد از استان قم (مرکز شماره ۱۰)، نادیا حمزه‌کرمی از استان کردستان (مجتمع سنندج)، مهرداد حدادی از استان کرمان (مرکز شماره یک رفسنجان)، شهرزاد قهرمانی از استان کرمانشاه (مرکز شماره دو کرمانشاه)، محبوبه ظفری از استان کهگیلویه و بویراحمد (مرکز باشت)، طیبه جلالی از استان گلستان (مرکز شماره یک گنبد)، شراره میرعباسی از استان گیلان (مرکز لاهیجان)، زهرا نیک‌افشار از استان لرستان (مرکز شماره دو خرم‌آباد)، ایمانه رجبی از استان مازندران (مرکز شماره دو ساری)، فاطمه غفاری‌سروستانی از استان هرمزگان (مرکز شماره سه بندرعباس) و رضوان مهرعلی از استان یزد (مرکز مهریز) قدردانی شد.

فاضل نظری، مدیرعامل کانون پرورش فکری نیز که در جمع مسئولان مراکز برتر کانون سخن می‌گفت، در ادامه بر اهمیت توجه به مراکز و مربیان کانون تاکید کرد و از اجرای طرح تمیم(تأمین محتوای یکپارچه مراکز) برای تجهیز مراکز کانون به کتاب‌های ناشران مختلف و اسباب‌بازی خبر داد.در پایان این مراسم از محمد دلکش، دبیر پیک امید قدردانی ویژه شد، سپس همه تقدیرشدگان عکس یادگاری دسته‌جمعی گرفتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =