درخشش اعضای انجمن‌های ادبی خراسان رضوی در دومین مهرواره کشوری شعر آفرینش

نتایج دومین مهرواره شعر آفرینش نشان از درخشش اعضای انجمن‌های ادبی آفتاب و مهتاب استان خراسان‌رضوی و راه‌یابی ۱۳ نفر از دختران و پسران نوجوان شاعر به مهرواره کشوری شعر آفرینش دارد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان‌رضوی، دومین مهرواره شعر آفرینش از روز سه‌شنبه ششم اسفندماه ۹۸ به مدت چهار روز با حضور نوجوانان شاعر برگزیده انجمن‌های ادبی سراسر کشور در تهران برگزار خواهد شد.

محبوبه بزم‌آرا در توضیح این خبر گفت: پس از داوری آثار اعضای انجمن‌های ادبی آفتاب مشهد و مهتاب شهرستان‌های خراسان‌رضوی، ۶۰ اثر از ۲۰ شاعر از مرحله استانی به دبیرخانه مهرواره کشوری آفرینش راه یافت که از آن میان نام ۱۳ نفر در میان برگزیدگان مهرواره جای گرفت. امسال نیز مشابه سال گذشته استان خراسان‌رضوی با بیشترین راه یافته در دومین مهرواره شعر آفرینش کشور شرکت خواهد کرد.

بنا به گزارش دبیرخانه مهرواره شعرکشور بیش از ۱۷۰۰ اثر از سوی یک هزار عضو نوجوان فعال انجمن‌های ادبی کانون کشور به دومین مهرواره شعر آفرینش ارسال شد که در رازیابی اولیه تعداد ۱۰۵۲ اثر از ۵۳۰ عضو انتخاب گردید در بررسی نهایی توسط هیات انتخاب در دو بخش کلاسیک و آزاد، ۹۰ نفر از اعضای شرکت کننده در فراخوان شامل ۶۷ دختر و ۲۳ پسر شایسته حضور در مرحله نهایی دومین مهرواره شعر آفرینش شناخته شدند.

کارشناس مسئول ادبی استان اسامی اعضای راه یافته به مهرواره را به این شکل اعلام کرد: سیدمحمد پورمحمود، رضا شریعتی‌کیا، مهدی حیدری، محمدرسول اسعدی، نگار فرهمند، مهتاب فارابی، ملکیا قاضیان، شهرزاد لعل بذری و مطهره جعفری از انجمن ادبی آفتاب مشهد، سیده فرحناز فاضلی، مینو معصوم‌زاده از انجمن ادبی مهتاب گناباد، مطهره حسن زاده عضو انجمن ادبی مهتاب تربت حیدریه و زهرا اسماعیلی عضو انجمن ادبی مهتاب سبزوار اعضای منتخب و راه یافته به دومین مهرواره کشوری شعر آفرینش هستند.

این مهرواره با شعرخوانی اعضای منتخب، برگزاری کارگاه تخصصی در حوزه شعر کلاسیک و سپید با حضور استادان بنام و برگزاری محفل شعرخوانی با حضور استادان پیشکسوت و شعرای مطرح سطح کشور همراه خواهد بود.

شایان ذکر است اعضای نوجوان و ارشد مراکز فرهنگی کانون استان پس از گذراندن کارگاه‌های نوشتن خلاق و کارگاه‌های شعر و داستان زیر نظر مربیان ادبی در سطحی بالاتر به انجمن‌های ادبی شعر، داستان و نقد ادبی هدایت می‌شوند و در این جلسات که با دعوت از شاعران و نویسندگان مطرح و صاحب‌نام برگزار می‌شود آثارشان را به نقد می گذارند و به شکلی تخصصی‌تر در زمینه‌ نوشتن فعالیت می‌کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =