نمایش‌ «طلسم چهل‌گیره» از استان مازندران به مرحله‌ی نهایی جشنواره هنرهای نمایشی کانون راه یافت

در پی اعلام راه‌یافتگان بخش کتاب‌خانه‌ای؛ نمایش‌ «طلسم چهل‌گیره» به کارگردانی حمیدرضا استوار از استان مازندران مرکز تنکابن به مرحله‌ی نهایی جشنواره هنرهای نمایشی کانون راه یافت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان مازندران،
در بخش نمایش کتاب‌خانه‌ هجدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، تعداد ۲۸۹ طرح و ایده از ۱۶ استان کشور به دبیرخانه ارسال شد.
بر این اساس، طرح‌ها و ایده‌های بخش نمایش کتاب‌خانه‌ای از سوی هیئت انتخاب شامل داوود کیانیان، فائزه فیض، فرزاد زیدی‌نژاد و آناهیتا غنی‌زاده بررسی و از بین ۲۸۹ طرح و ایده شرکت‌کننده در این بخش ۱۳ اثر در مرحله نخست انتخاب شد.
بر همین اساس، نمایش‌ «طلسم چهل‌گیره» به کارگردانی حمیدرضا استوار از استان مازندران از مرکز فرهنگی هنری تنکابن یکی از ۱۳ انتخاب داوران بود که به مرحله پایانی این جشنواره راه پیدا کرد.
این آثار از سوی اساتید نمایش کتاب‌خانه‌ای مشاوره‌ی تخصصی خواهند گرفت و پس از مشاوره به مرحله داوری اصلی راه خواهند یافت. در پایان در مرحله‌ی کشوری جشنواره، از بین این آثار سه اثر به عنوان آثار برگزیده معرفی خواهند شد.
نمایش کتابخانه‌ای‌ فعالیتی است گروهی و عضو محور که در یک بازه زمانی کوتاه (نیم روزه) با ارائه طرح و ایده اعضا یا مربی هدایت‌گر با استفاده از بازی‌های نمایشی، نمایش خلاق و تئاتر بی‌چیز(بدون آکسسوار و امکانات صحنه‌ای و لباس با کمترین امکانات) و با بهره‌گیری از بازی، نقش‌پذیری و با عروسک‌های ساده و خلاق ساخته شده از سوی گروه اجرایی، جهت کشف استعداد اعضای کانون در یک جلسه اجرا می‌شود.
یادآوری می‌شود پیش‌تر نیز اسامی ۱۵ اثر که به بخش صحنه‌ای این رویداد هنری راه یافته بود، اعلام شد که مازندران که نمایش کباب کلاغ از مرکز فرهنگی هنری چالوس یکی از منتخبین است.
هم‌چنین در بخش راه‌یافتگان بخش نمایش‌نامه نویسی، کانون مازندران در این جشنواره سه رتبه برگزیده کسب کرد. 
مرحله کشوری هجدهمین دوره از جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قرار است ۲۶ تا ۲۹ فروردین ۱۳۹۹ در اهواز برگزار شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =