تولید برنامه‌های فرهنگی، هنری و ادبی مجازی در کانون لرستان

برنامه‌های فرهنگی، هنری و ادبی برای کودکان و نوجوانان در فضای مجازی، توسط مربیان کانون استان لرستان در حال تولید است

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون لرستان، محمد جواد محمدی مدیرکل کانون استان در خصوص این اقدام فرهنگی، هنری گفت: با توجه به تعطیلی مدارس و نیز تعطیلی فعالیت‌های مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و افزایش زمان فراغت کودکان، اقدامات فرهنگی، هنری وادبی، برای بهره مندی کودکان و نوجوانان که این روزها امکان حضور درمراکز را ندارند، در فضای مجازی از طریق مربیان کانون در دستورکارقرارگرفته است.
محمدی افزود: مربیان کانون پرورش فکری استان به منظور ارتباط با اعضا در زمان تعطیلی‌ مراکز، اقدام به تولید و پخش برنامه‌های متنوع و مختلفی در فضای مجازی می‌کنند.
مدیرکل کانون اضافه کرد: دراجرای این طرح مضامینی چون: امنیت و آرامش دادن به کودکان ونوجوانان، آگاهی دادن جهت مراقبت های فردی و گروهی آن ها، استفاده بهینه ی فرهنگی از زمان و حضورمداوم در منزل، کاهش رعب و وحشت از بیماری در کودکان ونوجوانان، ایجاد کردن فرصت مطالعاتی و خلق آثار، آموزش رعایت خود مراقبتی و موارد ایمنی، پیشگیری و چگونگی برخورداری از سلامت روانی، جسمانی و فکری، ایجاد امید، انگیزه، نشاط و شادی در کودکان ونوجوانان مد نظر است.
وی به تولیدقصه‌های۹۰ ثانیه‌ای، اجرای برنامه‌های شعرخوانی واجرای پانتومیم، آموزش کاردستی، معرفی کتاب و فعالیت‌هایی نظیر نقاشی و... اشاره کرد و اظهار داشت: آثار نقاشی، خوشنویسی، عکاسی، اوریگامی و سفال با موضوعات اعلام شده با کیفیت خوب و در مکان مناسب عکس گرفته و ارسال شود.
محمدی بیان داشت:  انیمیشن های دو دقیقه ای با پیام ومضامین مورد منظورو همچنین،  نمایش های عروسکی یک دقیقه ای ونیز دلنوشته های ادبی، شعر و داستان کوتاه(حداکثر 700 کلمه)،  کودکانه های شعر و ترانه با موضوع آموزش های بهداشتی برای کودکان به صورت فیلم های کوتاه ضبط و در اختیار اعضا قرار می گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =