کد خبر: 296587
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۳
بازدید 237
نخستین مشاعره مجازی انجمن ادبی آفرینش استان همدان برگزار شد

به همت مرکز آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری، اولین مشاعره مجازی بین اعضاء انجمن‌های ادبی آفرینش در استان همدان اجرا شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، در راستای ارتباط مجازی با اعضاء کانون در ایام قرنطینه، به همت مرکز آفرینش‌های ادبی کانون استان، نخستین مشاعره مجازی بین اعضاء انجمن ادبی آفرینش شهرستان‌های همدان،ملایر، رزن و قروه برگزار شد.
این مشاعره مجازی در ساعت ۱۸ روز ۱۴ فروردین‌ماه برگزار شد و اعضا در ۳ بخش به مشاعره پرداختند.
در بخش نخست، مشاعره با حروف به شکل معمول اجرا شد و در بخش دوم مشاعره با واژه‌ها که محدود به واژه‌هایی در حوزه معنای بهار و نوروز بود و در بخش سوم ادبیات طنز کرونایی به مشاعره گذاشته شد.
این برنامه که نخستین تجربه انجمن ادبی آفرینش به شکل مجازی بود، مورد استقبال اعضاء قرار گرفت و بیش از ۳۰ عضو از ۵۰ عضو انجمن، طی ۹۰ دقیقه با هم به مشاعره و رقابت پرداختند.
لازم به ذکر است زهره بهنام‌خو کارشناس آفرینش‌های ادبی استان و مسلم محمدی از شاعران توانمند و مربی ادبی کانون رزن این مشاعره را هدایت کردند. این برنامه با ارسال فایل‌های صوتی شعرخوانی مسلم محمدی و زهره بهنام‌خو و هم‌چنین زهرا حشمت‌افخم یکی از اعضاء شاعر انجمن پایان پذیرفت.
گفتنی است پیش از این یازدهمین نشست انجمن ادبی آفرینش همدان در تاریخ ۲۸ اسفندماه ۹۸ به شکل مجازی برگزار شد و آثار اعضا مورد نقد و بررسی قرار گرفت.
لازم به توضیح است انجمن ادبی آفرینش همدان از بدو تاسیس در قالب مجازی فقط کاربرد اطلاع رسانی به اعضا را داشت، که با شروع شرایط قرنطینه و فاصله‌گذاری اجتماعی، با پیوستن اعضای انجمن‌های ملایر،رزن و قروه استانی شد و جلسات و فعالیت‌های خود را به شیوه‌ی مجازی با این اعضا پی می‌گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =