یازدهمین جلسه انجمن فیلمسازان نوجوان کلاکت به صورت مجازی تشکیل شد

باتوجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مراکز فرهنگی ‌هنری کانون، یازدهمین جلسه انجمن فیلمسازان نوجوان کلاکت در ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ با حضور کارشناس ادبی استان و مسئول مرکز مجتمع سنندج و حضور پررنگ اعضای انجمن ، به صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان کردستان، باتوجه به شرایط خاص برگزاری این جلسه و همچنین برنامه های اجرایی در جلسات قبلی (مراحل ایده تا تولید فیلم، اعضا در مرحله دکوپاژ و آشنایی با نماها هستند) بررسی نماها در فیلم برای این جلسه درنظر گرفته شد.

 هنگامی که از فیلم ، سینما ، کانون صحبت به میان می آید بی شک در ادامه باید گفت عباس کیارستمی و خانه دوست کجاست. به همین دلیل برای این جلسه سکانسی از فیلم خانه دوست کجاست برای بررسی نماها انتخاب شد و در گروه به اشتراک گذاشته شد. در کنار بحث و گفتگو بر نماهای سکانس انتخابی مطالب فعالیتهای زنده یاد کیارستمی در زمان حضورش در کانون، فیلمهای تولید شده از کیارستمی در کانون پرورش فکری، اظهار نظر بنیاد فیلم بریتانیا در رابطه با فیلم خانه دوست کجاست ، خلاصه داستان فیلم خانه دوست کجاست ،افتخارات و جوایز کسب شده فیلم خانه دوست کجاست ،مطالبی دررابطه با بازیگران ، پوشش بازیگران و لوکیشن فیلم خانه دوست کجاست و معرفی کتاب خانه دوست کجاست از انتشارات کانون پرورش فکری نیز در گروه برای اعضا به اشتراک گذاشته شد.

جلسه در ساعت ۱۷ عصرشروع شد ابتدا با توجه به مطالب اشتراک گذاشته شده در مورد زنده یاد عباس کیارستمی و کانون صحبت شد؛ در ادامه بر تعداد پلانهایی که در سکانس ارسالی وجود داشت بحث شد و پلانها بررسی شدند.

موضوع اصلی جلسه یعنی نماها بیشترین چالش را به وجود آورد، اعضا با اسکرین نماها را انتخاب و به گروه ارسال می کردند و در مورد اندازه نماها با هم گفتگو کردند. زمان جلسه به دو قسمت یک ساعته تقسیم شد که یک ساعت اول بررسی پلان ها و نماها را در برگرفت و در ساعت دوم داستان فیلم، ایده اسم فیلم از شعر سهراب سپهری، تصاویر شاعرانه فیلم و معرفی کتاب مورد بررسی قرار گرفت.

 الهام زارعی زاده کارشناس ادبی استان، شعر خانه دوست کجاست را با صدای زنده یاد خسرو شکیبایی را به اشتراک گذاشتند و در رابطه با ساده بودن شعر و ساده بودن تصاویر فیلم و زیبایی این سادگی ها صحبت کردند.

 نادیاحمره کرمی مربی مسئول مجتمع سنندج نیز به معرفی کتاب خانه دوست کجاست پرداخت و در مورد مطالب آمده در این کتاب صحبت کردو اعضا را به خواندن این کتاب تشویق کرد.

در ادامه جلسه با همراهی مهمانان انجمن و اعضا برروی داستان فیلم خانه دوست کجاست بحث شد. سادگی ایده و زیبا بودن آن و همچنین خط روایتی داستان از جمله مطالب بحث شده بود.

جلسه با تشویق اعضا به فیلم خوب دیدن و کتاب خواندن ( به خصوص کتابهای کانون که هر قفسه آن پر از کتابهای خوب و خواندنی است ) پس از ۲ ساعت در ساعت ۱۹ عصر به پایان رسید، و قرار شد اعضا با دیدن هر فیلم به نماها توجه کرده و این تمرین را جهت تشخیص اندازه نماها در این ایام انجام دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =