کد خبر: 296633
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۱
بازدید 163
نشست مجازی انجمن‌های ادبی کانون گلستان برگزار شد

نشست مجازی ۵ انجمن‌ ادبی کانون گلستان با حضور مریم اسلامی، شاعر کودک و نوجوان، مدیرکل کانون، معاون فرهنگی و ۷۷ نفر از اعضای نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان عصر روز ۲۱ فروردین برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان، در ابتدای این نشست مجازی اعضا با ارائه آثار شعر خود به طرح پرسش‌ و بحث و گفت‌وگو با مهمان این نشست پرداختند.

اسلامی در این نشست در زمینه‌ی تعریف قالب شعر، زبان صمیمی و ساده، مضمون‌های ناب، تصویر سازی‌های شاعرانه  و ویژگی‌های آنها مباحثی را بیان کرد و گفت: شعر تعریف ندارد، کلامی است که عنصر عاطفه در آن پررنگ است،چراکه این عنصر کل عواطف انسان را بیدار می‌کند.

شاعر کتاب «خداحافظی در خیابان پاییز» افزود: یک شاعر در مواجهه با فضاها و تجربیات زیستی خود نمی‌تواند بی‌تفاوت باشد. پس برای نشان دادن آن‌ها از عواطف و احساساتش بهره می‌گیرد. به عنوان نمونه شعری که در خصوص کودکان سروده شده و شاعر آن را دیده، نمی‌تواند درباره آن نسراید چون، مخاطب غمگین می‌شود بلکه امید دارد تا مخاطب در آینده برای اصلاح، اقدامی انجام دهد.

این شاعر کودکان و نوجوانان همچنین با بررسی آثار اعضایی که در این نشست ارائه شده بود گفت: خوش‌حالم که نوجوانان گلستانی این‌گونه به ادبیات و شعر علاقه‌مند هستند و به آنها تمرین زیاد در نوشتن را توصیه میکنم چراکه وزن، قافیه، سلیقه ادبی و غیره بر اثر تمرین و عادت کردن شکل می‌گیرد و شعر خوب از تمرین بسیار، سر بلند می‌کند.

شایان‌ذکر است، مریم اسلامی نویسنده و شاعر کودک و نوجوان و کارشناس شعر در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان می‌باشد  که یک‌صد عنوان اثر در کارنامه ادبی خود دارد که از این تعداد، عناوینی مانند «دامادی آقا کلاغه، سنجاب کم‌حواس، نامه‌ات همین‌الان رسید، خداحافظی در خیابان پاییز، صدای بال لک‌لک‌ها» توسط انتشارات کانون به چاپ رسیده است. او که دانش‌آموخته زبان و ادبیات فارسی در مقطع کارشناسی ارشد می‌باشد، برگزیده دو دوره جشنواره بین‌المللی شعر فجر در بخش شعر کودک و نوجوان در سال‌های ۱۳۷۹ و۱۳۹۱ بوده و داوری چندین جشنواره بین‌المللی و ملی شعر را در مدیریت آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری به عهده داشته است.

گفتنی‌است مربیان آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری گلستان از ابتدای شیوع کرونا و تعطیلی مراکز فرهنگی هنری و به‌جهت ارتباط با اعضای کودک و نوجوان در قالب پیک امید مجازی فعالیت‌هایی را مانند معرفی کتاب، خوانش شعر و داستان، طرح ادبی و.... را بصورت مجازی برای آنها برگزار می‌کنند که علاقمندان می‌توانند با مراجعه به پرتال کانون به نشانی omid.kpf.ir و یا با استفاده از هشتگ‌های «#در_دل_دارم_امید، #کانون_امید، #پیک_امید و #برای_حال_خوب» به این آثار و فیلم‌ها در شبکه‌های اجتماعی دسترسی پیدا کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =