کد خبر: 296674
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۲
بازدید 684
انجمن نجوم کانون استان تهران همچنان فعال است

 جلسات انجمن نجوم کانون استان تهران به‌صورت مجازی برگزار می‌شود

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران با توجه به تعطیلی مراکز فرهنگی هنری، جلسات انجمن نجوم کانون استان تهران به‌ صورت مجازی در پیام‌ رسان‌های اجتماعی برگزار می‌شود. در این جلسات اعضا و کارشناس انجمن به‌ صورت آنلاین مباحث و مسائل نجومی را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهند.

ساختار شیمیایی و فیزیکی خورشید، پایان عمر ستارگان، رده‌بندی پیشرفته کهکشان‌ها، اصطلاحات نجوم، نجوم رصدی و آشنایی با صور فلکی، گروه‌بندی برای شرکت در کمپین بین‌المللی جستجوی سیارکی و ... تعدادی از موضوعات مطرح‌شده در ۱۲ جلسه انجمن نجوم در تعطیلات نوروز بوده است.

همچنین اعضا در جلسات مجازی با اصول خبرنویسی در حوزه نجوم نیز آشنا شده و در این زمینه تمرین‌های پیوسته‌ای را انجام می‌دهند که نتیجه آن‌ها در صفحات مجازی انجمن منتشر می‌شود.

 معرفی فیلم موسیقی و کتاب‌هایی در حوزه نجوم از دیگر فعالیت‌های اعضا در جلسات مجازی است. گفتنی است بخشی از مباحث علمی در این جلسات با نظارت مرصاد جعفری کارشناس انجمن، توسط اعضاء گردآوری و ارائه می‌شود و سایر مخاطبان در تکمیل مبحث و پرسش و پاسخ نقش پررنگ و فعال دارند.

 انجمن مجازی نجوم در تعطیلات نوروز، هرروز یک‌بار و با حضور سی عضو برگزار می‌شد. فعالیت این انجمن همچنان هر هفته یک‌بار ادامه خواهد داشت.

گفتنی است در ایام تعطیل صفحه اینستاگرام انجمن نیز فعال بوده و همانند گذشته، روزانه به ترویج مهم‌ترین اخبار نجومی جهان پرداخته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =