دیدار مدیرکل کانون استان اردبیل با فرمانداران شهرستان‌های مرزی پارس‌آباد و بیله‌سوار

مدیر کل کانون پرورش فکری استان اردبیل طی دیدارهای جداگانه با فرمانداران شهرستان‌های مرزی پارس‌آباد و بیله‌سوار، ضمن تقدیر از همراهی‌های سال گذشته، بر تداوم حمایت از مراکز فرهنگی هنری و جامعه کودک و نوجوان تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، زعفر احدزاده در این دیدارها گفت: قرارگیری در نوار مرزی استان و جمعیت قابل‌توجه شهرستان‌های شمالی، توجه بیش‌ازپیش به نسل کودک و نوجوان به‌عنوان شهروندان فعال، مؤثر و موفق فردا از وظایف مهمی است که همگان باید مدنظر قرار دهیم.

او در نشست با عدالت حاجی‌پور فرماندار پارس‌آباد، اظهار کرد: خوشبختانه کودکان و نوجوانان این شهر از موفقان استان بوده و کسب مقام و رتبه از فستیوال‌ها و جشنواره‌های بین‌المللی و چندین مقام ملی و استانی نمونه‌ای از توانمندی فرزندان این خطه است و تأثیر مراکز فرهنگی هنری کانون در رشد و شکوفایی خلاقیت این نسل و تقویت حمایت‌ها و پشتیبانی از این سازمان، تضمین‌کننده مسیر موفقیت بیشتر فرزندان این خطه خواهد بود.

مدیرکل کانون استان به فعالیت دو مرکز ثابت، کتابخانه سیار روستایی و کانون زبان ایران در این شهر اشاره نموده و با تقدیر از میزبانی ارزشمند بهمن‌ماه از هجدهمین جشنواره هنرهای نمایشی، خاطرنشان کرد: پروژه تکمیل کارهای ساختمانی سالن نمایش کانون این شهرستان از الزامات مهم این شهر است که قسمتی از کار ساختمانی آن انجام‌شده و پوشش سقفی پروژه نیز تهیه گردیده که حمایت فرماندار فرهنگ دوست با در نظر داشتن جمعیت بالای یکصدهزار نفری این شهر مورد انتظار است.

در این نشست، فرماندار پارس‌آباد هم با حمایت‌های بیش‌ازپیش از فعالیت‌های کانون، تأکید کرد که در سال جاری اعتبار لازم برای تکمیل سالن نمایش(سینمای کودک) این شهرستان تأمین شود.

احدزاده همچنین در دیدار با فرماندار بیله‌سوار یادآور شد: خوشبختانه اقدامات لازم برای آماده‌سازی خودرو برای راه‌اندازی کتابخانه سیار روستایی در این شهرستان آماده‌شده و در مراحل اخذ مجوز و تمهید تجهیزات و امکانات لازم هستیم و با لحاظ فراوانی و گستردگی جامعه عشایری استان در این شهرستان به‌ویژه در بخش جعفرآباد، درصدد توسعه خدمات کانون به جامعه کودک و نوجوان عشایری بیله‌سوار هستیم.

حسن قبادی فرماندار بیله‌سوار نیز نظر مساعد خود را برافزایش اعتبارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان اعلام کرده و از معاون خود خواست که در بودجه سال ۱۳۹۹ این نهاد فرهنگی، افزایش عمده‌ای نسبت به سال‌های قبل لحاظ شود.

وی در این دیدارها ضمن اشاره به تعریف و اجرای ۷ مهرواره در سال گذشته و تداوم آنان در سال جاری خاطرنشان کرد: مهرواره ادبی مغان(سارای) سال قبل نخستین تجربه‌اش را با میزبانی خوب و شایسته شهرستان گرمی و هم‌زمان با روز ملی ادبیات کودک و نوجوان سپری کرد و برای سال جاری شهرستان بیله‌سوار نیز برای دومین دوره مهرواره ادبی سارای میزبان خواهد بود و در سال‌های آتی شهرستان‌های پارس‌آباد و اصلاندوز و تمهید مقدمات برگزاری این رویداد فرهنگی در روز ملی ادبیات کودک و نوجوان با حمایت و همراهی مسئولان شهرستان مورد انتظار است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =