کد خبر: 296791
تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۰
بازدید 129
برگزاری نخستین جلسه شورای فرهنگی کانون استان اردبیل در سال ۱۳۹۹

در نخستین جلسه شورای فرهنگی اداره کل کانون پرورش فکری استان اردبیل در سال ۱۳۹۹؛ مهرواره «زیر آسمان خانه»، تهیه و تدوین کتاب آثار برگزیده اعضای ادبی مراکز، تقدیر از فعالان پیک امید مجازی، فراخوان مهرواره «نیایش» و فعالیت نهاد اقدام پژوهی موردبررسی و گفتگو قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، در این جلسه زعفر احدزاده مدیرکل کانون استان ضمن تقدیر و تشکر از همکاران به خاطر فعالیت‌های سال ۱۳۹۸ در عرصه‌های مختلف فرهنگی هنری و ادبی، با اشاره به برنامه‌های سال جاری، گفت: پیش‌بینی این برنامه‌ها با در نظر گرفتن ریشه‌کنی ویروس کرونا و حضور منظم اعضا در مراکز و نکات کاربردی در خصوص پیک امید مجازی در نظر گرفته‌شده است.

در ادامه معاون فرهنگی، گزارشی از فعالیت‌های پیک امید کانون در استان که از ۱۵ اسفند سال ۱۳۹۸ شروع به کارکرده و نحوه مشارکت و همکاری۸۰ درصدی مربیان را ارائه و اعلام کرد که در تمامی حوزه‌ها برنامه‌های سال ۱۳۹۹ توسط کارشناسان پیش‌بینی‌شده است.

کارشناس مسئول فرهنگی، هنری و آفرینش‌های ادبی نیز به برنامه‌های فرهنگی در سال ۱۳۹۹ اشاره و اظهار کرد: برنامه‌های احصاء شده بنا به شروع فعالیت مراکز و حضور اعضا در ۳۵ آیتم پیش‌بینی‌شده است که شامل؛ ۷ مهرواره و جشنواره و ۲۸ برنامه مناسبتی و ... طبق سال‌های گذشته است.

همچنین کارشناس فرهنگی حوزه ۲، با اشاره به حضور پرشور مربیان علاقه‌مند در کارگروه‌های کاردستی و بازی، خاطرنشان کرد: تلاش ۳۵ نفری مربیان تمام‌وقت و پاره‌وقت در این گروه منجر به تولید ۲۲۳ اثر شده و از این تعداد۱۳۰ اثر به ستاد ارسال‌شده است.

در ادامه کارشناس ادبی، به ۱۴برنامه پیش‌بینی‌شده در بخش ادبی اشاره کرد، او همچنین در مورد برگزاری انجمن ادبی به‌صورت مجازی در فصل بهار و جشنواره ادبی یاغیش سسی توضیحاتی ارائه داد.

کارشناس ارزیابی عملکرد نیز در این جلسه تأکید کرد آرشیو فعالیت‌های فرهنگی هنری، ادبی (اعم از گزارش و تحلیل،...) و اسناد جهت ارائه به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با جدیت بیشتری در حال انجام است و در پایان هر فصل به این واحد ارسال می‌شود.

در این جلسه کارشناس فناوری اطلاعات در مورد پورتال استانی و طراحی فراخوان مهرواره استانی «زیر آسمان خانه» مطالبی را عنوان کرد و در پایان کارشناس آموزش و پژوهش در مورد دوره‌های آموزشی و برنامه‌های نهاد اقدام پژوهی توضیحاتی ارائه کرد.

شایان‌ذکر است، برگزاری مهرواره «زیر آسمان خانه»، تهیه و تدوین کتاب آثار برگزیده اعضای ادبی مراکز، تقدیر از فعالان پیک امید مجازی، پیش‌بینی فراخوان مهرواره «نیایش» در برنامه‌ریزی سالیانه، انتخاب و معرفی برگزیدگان دو برنامه استانی «جشنواره ادبی یاغیش سسی و کتاب‎سازی سردار دل‌ها» و  تقدیر از آن‌ها از مصوبات جلسه بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =