کد خبر: 297088
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۱
بازدید 217
"کانون در خانه "مهمان کودکان ونوجوانان

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان تهران: با اجرای طرح "کانون در خانه" و  برگزاری بیش از ۱۷۰۰ کارگاه مجازی؛ ۶۵۰۰ کودک و نوجوان مراکز کانون استان تهران از آموزش های فرهنگی، هنری، ادبی و علمی بهره بردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران؛ فاطمه تنهایی مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران از اجرای طرح "کانون در خانه" خبر داد. وی با اشاره به اینکه از اسفندسال ۹۸ باشیوع ویروس کروناو ممنوعیت فعالیت حضوری مراکز کانون استان تهران،  امر آموزش و پرورش کودکان و نوجوانان تعطیل نشده گفت : با شروع تعطیلی مراکز و لزوم رعایت نکات بهداشتی و در راستای طرح پیک امید مجازی مربیان مراکز فرهنگی هنری کانون استان تهران در اقدامی جهادی و داوطلبانه به تولید محتوا پرداخته و آثار خود را در قالب فعالیتهای فرهنگی، هنری، ادبی و علمی به صورت ویدیو و با استفاده از ظرفیتهای فضای مجازی در دسترس عموم قرار دادند

وی افزود هم اکنون در برنامه ریزی کارشناسی شده؛ مربیان با حضور در مراکز کانون در قالب طرحی با عنوان "کانون در خانه" فعالیتهای مجازی خود را ادامه می دهند و برنامه های فرهنگی، هنری، ادبی و علمی خود را به صورت  مدون و هدفمند به خانه ها می برند و شرایط را برای استفاده ی بیشتر اعضا از کتابخانه های کانون به صورت غیر حضوری و آنلاین فراهم می کنند.

تنهایی اضافه کرد: تا کنون  حدود ۱۸۰۰ کارگاه مجازی علمی ادبی فرهنگی و هنری خلاقانه با تلاش  مربیان مراکز برگزار شده و در مجموع ۶۵۰۰ عضو به صورت غیر حضوری در این کارگاه ها  شرکت کرده اند.

مدیر کل کانون استان تهران به فعالیتهای ۶۰ مرکز فرهنگی هنری در فضای مجازی اشاره کرد و افزود:   طی سه ماه گذشته با اجرای طرح "کانون در خانه" در بخش های فرهنگی، هنری، ادبی و علمی بیش از ۲۵۰

اثر در قالب قصه گویی، معرفی کتاب، کار دستی اریگامی، شعر و کتاب  خوانی، انیمیشن، سفالگری، خوشنویسی نقاشی، و عروسک سازی توسط مربیان تولید شده و از این پس با بازگشایی رسمی مراکز این. تولیدات پویاتر از گذشته ادامه خواهند داشت

تنهایی ادامه داد: حضور مربیان در برنامه های زنده ی عصر خانواده شبکه دو، فوق العاده شبکه امید و به خانه برمیگردیم شبکه ۵ تلویزیون و آموزش کاردستی و ارائه مباحث کارشناسی در حوزه ی کودک و نوجوان، همچنین انتشار فراخوان های فرهنگی هنری و ادبی از جمله قاب ماه، سرونامه و...  از دیگر فعالیتهای کانون استان تهران در این ایام بوده است.

همچنین انجمن های نمایش، شعر و داستان، سرود، قصه گویی، خوشنویسی، نقاشی، عکاسیو نجوم  فعاایتهای خود را فعال تر از گذشته در فضای مجازی ادامه داده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =