یلدا پاشایی عضو مرکز شماره ۳ همدان و مرتضی فرجی، مربی ادبی تابستانی کانون، برگزیده پنجمین جشنواره ادبی خاتم شدند

در پنجمین جشنواره ادبی خاتم، داستان کوتاه پیامبر رحمت(ص) یلدا پاشایی عضو کارگاه داستان نویسی مرکز فرهنگی‌هنری شماره ۳ همدان، جایزه ویژه خاتم (۵۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال) را از آنِ خود کرد.

در این جشنواره هیئت داوران بخش کودک و نوجوان پس از بررسی ۲۱۵ اثر از میان آثار ارسالی، آثاری که از ساختار داستانی منسجم و محکمی برخوردار بودند و از کلیشه‌ها و بازنویسی فاصله داشتند را انتخاب کردند که سهم داستان‌نویسان کودک و نوجوان در این دوره بسیار امیدبخش بود. به گفته هیات داوران، همین ویژگی، این هیئت را برانگیخت تا در سال آینده سهمی مجزا برای این حوزه قائل شوند.
گفتنی است هدایت و مدیریت و تشویق مربیان کانون پرورش فکری کودکان و دیگر مربیان حوزه داستان کودک و نوجوان در رشد کمی و کیفی داستان‌ها موثر بوده است.
در این میان هیئت داوران جایزه‌ی ویژه خود را به داستان «قلب محمد(ص)» نوشته‌ی یلدا پاشایی عضو مرکز فرهنگی‌هنری شماره ۳ همدان اختصاص داد.
به گفته معصومه کریمی، مربی ادبی مراکز فرهنگی‌هنری همدان که خود نیز برگزیده چهارمین جشنواره خاتم در سال گذشته بود، پس از رونمایی از کتاب «این خانه پراز نام محمد(ص) است»، داستان نوجوان برگزیده خاتم در شهریور ۹۸، یک کارگاه دو روزه برای اعضای ادبی مراکز همدان در کانون پرورش فکری برگزار و همان‌جا تصمیم برآن شد تا اعضا نهایت تلاش خود را برای جشنواره پنجم به کار گیرند تا بهترین داستان‌ها را خلق کنند.
پس از تایید سوژه‌های داستانی، اعضا ادبی مرکز شماره ۳ شروع به نوشتن کردند و بارها داستان‌ها در کلاس توسط مربی و اعضا نقد و بررسی شد. حاصل این تلاش، خلق ۱ اثر داستانِ نوجوان توسط مربی و ۸ اثر داستانِ نوجوان توسط اعضا بود که خوش‌بختانه اثر یلدا پاشایی از بین این آثار، جایزه ویژه را به خود اختصاص داد. این ۹ اثر در قالب مجموعه داستان به پنجمین جشنواره خاتم ارسال شد که پس از داوری، هیئت داوران ضمن تقدیر از مربی و اعضاء کارگاه ادبی مرکز فرهنگی‌هنری شماره ۳ همدان اعلام کرد این مجموعه به زودی منتشر خواهد شد.
گفتنی است در بخش بزرگسال، داستان «غبار پای شتر» نوشته‌ی مرتضی فرجی، مربی کارگاه ادبی تابستانی مراکز همدان نیز در این جشنواره رتبه اول و جایزه‌ ۱۰۰/۰۰۰/۰۰۰ ریالی را از آن خود کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =