نویسنده کشوری به نقد داستان بچه های ایلامی پرداخت

فرزانه رحمانی نویسنده توانای عرصه داستان کودک ونوجوان با حضور در انجمن مجازی داستان کانون استان ایلام ،با بچه های دهلران از نوشتن داستان خوب گفت

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان ایلام،نشست مجازی انجمن داستان آفرینش مرکز فرهنگی هنری دهلران  با حضورفرزانه رحمانی نویسنده توانا و کارشناس کانون کشور برگزار شد.
در این نشست مجازی که کودکان ونوجوانان دهلرانی و  تعدادی از نویسندگان جوان و مسئولین کانون استان نیز حضورداشتند،فرزانه رحمانی ابتدا در مورد اصول داستان نویسی برای بچه ها توضیحاتی داد سپس به تفاوت دل نوشته و نثر با داستان پرداخت و پس از آن به موضوع چگونه یک داستان خوب بنویسیم وارد شد و در کنار آن با حوصله و دقت به نقد و بررسی داستان های بچه ها پرداخت و در مورد هر داستان نقاط ضعف و قوت هر کدام را  بیان کرد.
این نشست را علی خانمرادی مسئول  پر تلاش مرکز دهلران و انجمن داستان مجازی این مرکز اداره می کرد.
فرزانه رحمانی نویسنده توانای عرصه کودک ونوجوان  و کارشناس ارشد پژوهش هنر است که تاکنون کتاب های زیادی را منتشر کرده است از جمله:این نامه برای شماست؟ چاپ شده در انتشارات علمی و فرهنگی. یک چیزی زیر تختم است چاپ شده در انتشارات علمی و فرهنگی. لووتا کجایی؟ چاپ شده در نشر شفیق
• قورباغه ات را با ساندویچ عوض کن چاپ شده در انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با جمعی از نویسندگان. زندگی یعنی همین چاپ شده در انتشارات علمی و فرهنگی با جمعی از نویسندگان. من نبودم چاپ شده در انتشارات میچکا. مهمانهای وقت خواب چاپ شده در انتشارات میچکا.اتاق دوست داشتنی من چاپ شده در انتشارات میچکا
ما دوتا چاپ شده در انتشارات سوره مهر.هم بازی چاپ شده در انتشارات سوره مهر.پدربزرگ و سوت گلی چاپ شده در انتشارات سوره مهر.قلب ستاره ای من چاپ شده در انتشارات سوره مهر.جعبه خیال زیر چاپ در انتشارات کانون پرورش فکری کودک و نوجوان.این نویسنده کانونی همچنین جوایز زیادی را نیر تا کنون به دست آورده است مانند:-برگزیده داستان در کنگره ملی شعر و داستان بندرعباس-۱۳۸۲-برگزیده در پنجمین جشنواره داستان نویسان غرب کشور-۱۳۸۲– برگزیده داستان در کنگره ملی شعر و داستان بندرعباس-۱۳۸۳-رتبه سوم در هفتمین جشنواره داستان نویسان غرب کشور-۱۳۸۴– برگزیده پنجمین جشنواره سراسری ادبیات داستانی بسیج- ۱۳۸۵-برگزیده یازدهمین مسابقه سراسری مقاله نویسی در جشنواره بین المللی قصه گویی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، تهران ۱۳۸۶– رتبه سوم سیزدهمین مسابقه سراسری مقاله نویسی در جشنواره بین المللی قصه گویی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، تهران ۱۳۸۸– رتبه دوم جشنواره ادبی-هنری باغ کودکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ۱۳۹۱– کاندیدای هفدهمین جشنواره کتاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ۱۳۹۳– راه یافته به فهرست کتاب های لاک پشت پرنده ( ۳ لاک پشت) با کتاب این نامه برای شماست؟ ۱۳۹۴ -برگزیده جشنواره داستان انقلاب با رمان نوجوان «دوچرخه انقلاب» ۱۳۹۴-زیر چاپ-راه یافته به فهرست کتاب های لاک پشت پرنده (۴ لاک پشت) با کتاب لووتا کجایی؟۱۳۹۵– راه‌یافته به کاتالوگ انجمن نویسندگان کودک و نوجوان در نمایشگاه بین‌المللی کتاب کودک و نوجوان فرانکفورت با کتاب‌ لووتا کجایی؟ ۲۰۱۶.
با آمدن اردیبهشت حال و هوای بهاری در فضای فعالیت های مجازی کانون ایلام نیز خود را به رخ کشیده و برنامه ریزی ها از روزهایی پرکار در انجمن های کانون ایلام خبر می دهد.
بازار گرم فعالیت‌های مجازی کانون ایلام، ظرفیت استفاده از حضور مهمانان کشوری را نیز به انجمن‌ها وکارگاه‌های مجازی اضافه کرده و این روزها هر هفته به همت کانونی‌های ایلام شاهد چندین جلسه مجازی و کاربردی با حضورشاعران، نویسندگان، کارشناسان، قصه‌گویان و هنرمندان مطرح کشوری و استانی هستیم

کانون استان ایلام در راستای ارتباط با با بچه‌ها همگام با کانون کشور در برنامه پیک امید مجازی نیز حضوری پررنگ داشته و مربیان به صورت مجازی آموزش‌های خود را در این امداد فرهنگی برای بچه‌های توی خانه برگزار می‌کنند. در این حرکت جهادی تاکنون بیش از ۵۰۰ فعالیت فرهنگی، ادبی و هنری انجام گرفته است. و بچه‌ها به صورت مجازی از آموزش نقاشی، کاردستی، شعر، قصه‌گویی، معرفی کتاب، دست‌سازه‌ها و کار با کاغذ و داستان مربیان استفاده می‌کنند.

بیست‌ودو مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر استان به بچه‌های ایلامی خدمات فرهنگی، ادبی و هنری ارائه می‌دهند که باشیوع کرونا و خانه‌نشینی کودکان ونوجوانان این فعالیت‌ها تا زمان رفتن کرونا و بازگشت به حالت عادی به صورت مجازی انجام می‌گیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =