تبیین روز ملی ارتباطات و روابط عمومی در پیام مدیرکل کانون استان اردبیل

مدیرکل کانون پرورش فکری استان اردبیل فرارسیدن ۲۷ اردیبهشت«روز ملی ارتباطات و روابط عمومی» را تبریک گفته و به تبیین نقش کلیدی روابط عمومی‌ها در عصر همگرایی دانش و صیانت از نسل کودک و نوجوان در استفاده از ابزارهای رسانه‌ای کارآمد امروزی پرداخت.

زعفر احدزاده در گفتگویی به بیان اهمیت جایگاه روابط عمومی در عصر ارتباطات پرداخته و اظهار کرد: عصر حاضر با تمام پیچیدگی‌های ناشی از رشد فناوری و ظهور و بروز شبکه‌های ارتباطی و چالش‌های ناشی از این پدیده‌ها که دوره همگرایی دانش‌ها موسوم گشته؛ نقش ارتباطات و مجرای رسمی ارتباط در سازمان‌ها را بیش‌ازپیش جلوه می‌دهد.

احدزاده خاطرنشان کرد: نقش روابط عمومی در سازمان‌ها، به‌عنوان ابزار مدیریتی برای فعالیت‌های حرفه‌ای، علمی و الکترونیکی است که با ایجاد توازن بین درون و برون سازمان، نقش برجسته‌ای ایفا می‌کنند، آن‌هم در عصری که اطلاع‌رسانی پیشتاز همه امور بوده و سرعت انتقال پیام و ایجاد ارتباط برق‌آسا شده است.

مدیرکل کانون استان بابیان اینکه جامعه‌ی نوین فردا محصول ارتباطات سازمان‌ها و نظام‌های آموزش رسمی است، ادامه داد: روابط عمومی‌ها در تبیین سیاست‌ها، اهداف و رسالت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در جهت ارتقا فرهنگ پایه، نقش تعیین‌کننده‌ای دارند و بدیهی است برای داشتن فردایی بهتر با شهروندان صاحب مهارت، تأثیرات ارتقایی و توسعه گر فعالیت‌های این نهاد فرهنگی بسیار مهم است.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و تمرکز فعالیت‌ها در شبکه‌های مجازی و پیام‌رسان‌های داخلی، تصریح کرد: از مزیت‌های ارتباط و ابزارهای ارتباطی همین بس که در شرایط سخت کرونایی، فعالیت‌ها در شکلی نوین و با ابزاری نو استمرار داشته و اینجاست که مربیان و والدین در استفاده از شبکه‌های مجازی در راستای صیانت از کودکان و نوجوانان تلاش مضاعف و سازنده می‌کنند.

این مدیر فرهنگی گفت: نخستین مؤلفه‌ی مهمی که باید به‌صورت توافقی بین والدین و کودک نهادینه شود، تنظیم رژیم مصرف رسانه‌ای است و با لحاظ قرار دادن این مهم که؛ همان‌طور که برای تغذیه، پوشاک و سایر امورات فرزندان حساس هستیم، باید برای خوراک رسانه‌ای‌شان هم حساس باشیم.

احدزاده وضع قوانین زمانی استفاده از رسانه و تهیه جدول مصرف رسانه‌ای را به‌عنوان مؤلفه مهم و دوم در استفاده از رسانه‌های نوین معرفی کرده و بیان داشت: تعریف حدودوثغور و تنظیم قرارداد مصرف رسانه‌ای هم باعث مدیریت مصرف خود و دیگر اعضای خانواده می‌شود و درنهایت باعث خود مدیریتی افراد و همراهی‌های بیشتر والدین و فرزندان را موجب می‌شود.

او با اشاره به اینکه در پیدایش و گسترش رسانه‌های فرهنگی نقش نداریم و معلول پیشرفت‌های صنعتی است و خارج از کنترل ما بوده و اگر بتوانیم این نیرو را درک و مهار کنیم در تربیت فرزندان با مشکل مواجه نخواهیم شد، یادآور شد: باید وساطت فعال در این زمینه را سومین مؤلفه مهم در مداخلات مصرف رسانه‌ای قلمداد کرد و در خصوص محتوای برنامه‌ها و اطلاعات موجود در فضای رسانه‌ای با فرزندان صحبت کرد و درستی و نادرستی و مهم و غیر مهم بودن محتواها را تبیین کرد.

مدیرکل کانون استان در پایان سخنان خود تصریح کرد: وقتی کودکی در حال تماشای فیلمی خشن یا با محتوای نامناسب است سکوت والدین به منزله تأیید این فیلم خشن بوده و مصادیق بی‌شمار دیگر. لذا در بحث وساطت فعال هم باید وجه منفی و هم ویژگی مثبت رسانه و ابزارهای ارتباطی و رسانه‌ای را تبیین کرد و نباید از یاد برد در عصر پرچالش حاضر اگر با فرزندان خود صحبت نکنیم دیگران صحبت خواهند کرد و یکی از این دیگران، همین رسانه‌های مجازی است که در صورت عدم مداخلات منطقی و درست، ممکن است در رفتارهای تربیتی تأثیر نامناسب داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =