کد خبر: 297163
تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۹
بازدید 147
قصه‌گویی یک سرمایه فرهنگی است

زهرا افتخاری در اولین گارگاه مجازی قصه‌گویی با موضوع مبانی قصه‌گویی که در اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان فارس در شیراز برگزار شد، گفت: قصه‌گویی یک سرمایه فرهنگی است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان فارس، زهرا افتخاری، مدیر کل کانون فارس در این نشست ضمن تقدیر از مربیان که با تولید محتوا در پیک امید مجازی فعال بودند گفت: کارگاه‌های مجازی با هدف یادگیری بیشتر، تمرین قصه‌گویی مربیان و اعضا در شرایط بحرانی کرونا و توانمندسازی مربیان برگزار می‌شود.

او گفت: می‌توان از قصه‌گویی به عنوان یک سرمایه فرهنگی در ترویج آداب و رسوم و سنت‌ها بهره برد و استفاده از آثار فاخر و متون کهن فارسی و به ویژه کتاب قرآن از ابزارهای مهمی است که بر غنای آن می‌افزاید و قصه‌گو می‌تواند از آن به عنوان محتوا استفاده کند.

افتخاری اظهار امیدواری کرد که مربیان با استفاده از دوره‌های آموزشی و مطالعه پی‌گیر و آشنایی با اصول قصه‌گویی بتوانند تجربه‌ها، عقاید و گفتارهای خود را در ذهن شنونده قصه بیافرینند.

مدیر کل کانون فارس، قصه را یکی از مفیدترین راه‌های ارائه پیام‌های مفید به کودکان و نوجوانان دانست که با تشکیل انجمن‌ها و کارگاه‌ها می‌توان مخاطب قصه را افزایش داد، به قصه‌های بومی رنگ و بویی خاص بخشید و با بیانی دل‌پذیر برای مخاطبان با فرهنگ‌های مختلف بازگو کرد. همچنین سطح کتاب‌خوانی کودکان و نوجوانان را بالا برد، حوزه مطالعه آثار را گسترش داد و به بالا بردن درک و فهم کمک کرد.

این کارگاه مجازی که با هدف یادگیری بیشتر وتمرین قصه‌گویی مربیان و اعضای انجمن قصه‌گویی کانون در شرایط بحرانی کرونا و توانمندسازی آنان، برنامه‌ریزی شده بود، روز دوشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹، ساعت ۹ تا ۱۱ برگزار شد.

راهبری کارگاه مجازی قصه‌گویی را الهام دارابی، قصه‌گو، مسوول دبیرخانه بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان کشور و رییس گروه پژوهش و ترویج قصه‌های ایرانی بر عهده داشت.

 کارگاه مجازی قصه‌گویی با حضور رحیم هودی، هنرمند شیرازی و مربیان و کارشناسان کانون فارس و جمعی از علاقه‌مندان از نهاد کتابخانه‌های عمومی فارس همراه بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =