عناصر شعروداستان در انجمن ادبی کانون لرستان بررسی شدند

واحد ادبی استان لرستان از ابتدای تعطیلی مراکز به دلیل شیوع بیماری، جلسات انجمن و کارگاه های ادبی را به صورت مجازی برگزار کرده است.

به گزارش روابط‌ عمومی اداره کل کانون لرستان، واحد ادبی استان لرستان از ابتدای تعطیلی مراکز به دلیل شیوع بیماری، جلسات انجمن و کارگاه های ادبی را به صورت مجازی برگزار کرده است.
در کارگاه های ادبی تا کنون عناصر داستان  و آرایه های شعری آموزش داده شده است .

براساس این گزارش: به مناسبت پاسداشت زبان پارسی و ارزش نهادن به مفاخر بزرگ کشور و همچنین ایجاد علاقمندی در کودکان و نوجوانان نسبت به پیشینه زبان و ادبیات پارسی چهارمین جلسه انجمن ادبی استان به بحث و گفت وگو  در مورد اسطوره شناسی در شاهنامه اختصاص یافت.
درابتدای این جلسه مجازی درباره روایت های اسطوره ای درشاهنامه، توجه به بن مایه های دینی، خرد وآگاهی که با ( به نام خداوند جان و خرد / کزین برتر اندیشه بر نگذرد)آغازمی شود، مورد بحث و بررسی قرارگرفتند.
همچنین در موردشخصیت های محوری وتاثیر آنها درانتقال فرهنگ ایرانی به مخاطب درقصه های شاهنامه گفت وگو شد، و در پایان برنامه اعضا به شاهنامه خوانی به صورت ضبط و ارسال فایل صوتی وتصویری  درگروه پرداختند.
در این برنامه که به همت واحدآفرینش های ادبی ومربیان ورابطان ادبی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان لرستان برگزارشد، بیش از ۶۵ عضو انجمن های خرم آباد، بروجرد و دورود بحضورداشتند.
گفتنی است، کارگاه های ادبی مراکز وانجمن ادبی کانون لرستان به صورت مستمر، باحضور واستقبال اعضا در حال اجرا هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =