کد خبر: 297286
تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۳
بازدید 237
«ظهر شعر و داستان پایداری» در روز خرمشهر برگزار شد

برنامه «ظهر شعر و داستان پایداری» همزمان با سالروز آزادی خرمشهر، با موضوع معرفی کتاب «ساجی» در سالن جلسات مرکز فرهنگی هنری شماره ۱ همدان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، دورهمی «ظهر شعر و داستان پایداری» با حضور مدیرکل و همکاران کانون پرورش فکری استان همدان، با رعایت  فاصله‌گذاری اجتماعی در سالن جلسات مرکز شماره ۱ همدان برگزار شد.
در این نشست، با پخش کلیپ آزادسازی خرمشهر و تیزر معرفی کتاب «ساجی»، شور و حال خاصی در بین همکاران ایجاد شد. سپس برنامه با صحبت‌های بهناز ضرابی‌ زاده نویسنده کتاب ساجی ادامه یافت. وی ضمن ابراز خوشحالی از این مناسبت فرخنده ‌که با عید سعید فطر مقارن شده است گفت: این ایام را به همکاران عزیزم تبریک و تهنیت می گویم. با توجه به مطالعات گسترده‌ای که پیرامون ادبیات پایداری داشته‌ام، به این جمله‌ی حضرت امام(ره) بیشتر ایمان آوردم که فرمودند: خرمشهر را خدا آزاد کرد. وی آزادی خرمشهر را خون‌بهای جوانان دلاوری دانست که وجب به وجب خاک خرمشهر را خونین کرده‌اند.
ضرابی‌زاده هم‌چنین از خاطرات حضور در خرمشهر و نگارش کتاب ساجی مطالبی برای حاضران گفت. 
در ادامه با همسر شهید بهمن باقری، راوی کتاب ساجی، ارتباط تصویری برقرار شد. نسرین باقرزاده ضمن تبریک سالروز آزادسازی خرمشهر عنوان کرد: این روز برای من علاوه بر آزادی شهرم، مناسبت خاص دیگری دارد و آن‌هم رجعت پیکر مطهر شهید باقری بعد از ۱۳ سال و تشییع تابوت پر گل شهید عزیزم است.
باقرزاده هم‌چنین پیرامون خاطرات کتاب ساجی مطالبی را بیان کرد.

 وی ضمن تبریک به بهنازضرابی زاده بابت قلم شیوایش، از محبوبیت وی در بین مردم خرمشهر یادکرد و گفت: کتاب به‌قدری جذاب و شیواست که بچه‌های دهه‌ی هفتاد و هشتاد خوانندگان خاص این کتاب هستند.
در ادامه چند تن از همکاران فصل دهم کتاب ساجی که مربوط به آزادسازی خرمشهر است را برای حاضران روخوانی کردند.
در پایان به مناسبت این روز مبارک از دو عروسک‌ غول‌پیکر رونمایی شد. این دو عروسک حاصل سه ماه تلاش همکاران فرهنگی و هنری کانون هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =