فعالیت‌های ادبی کانون جزو فعالیت‌های فرایند محور و مستمری است

مدیرکل کانون پرورش فکری استان زنجان: فعالیت‌های ادبی کانون جزو فعالیت‌های فرایند محور و مستمری است که طی آن اعضای ادبی با گذراندن کارگاه‌های مستمر، وارد مجموعه‌ی منسجم انجمن‌های ادبی می‌شوند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان زنجان؛ علیرضا نوری مدیرکل کانون استان با اشاره به فعالیت‌های متنوع پرورشی و ساختارمند کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در حوزه‌های مختلف، به فعالیت‌های ادبی کانون استان اشاره کرد و گفت‌: فعالیت‌های ادبی کانون جزو فعالیت‌های فرایند محور و مستمری است که طی آن اعضای ادبی با گذراندن کارگاه‌های مستمر، وارد مجموعه‌ی منسجم انجمن‌های ادبی می‌شوند.

وی به نقش انجمن ادبی کانون استان که آخرین مرحله از فرایند تجربه ادبیات در میان اعضای برگزیدۀ مرکز آفرینش‌های ادبی کانون است اشاره کرد و گفت: با ورود به این مرحله اعضا پس از گذراندن دوره‌های کارگاه نوشتن خلاق و کارگاه‌های ادبی شعر و داستان واجد شرایط ورود به انجمن ادبی می‌شوند. در این مرحله اعضایی که توانایی تولید اثر دارند، به شکل تخصصی با انواع ادبی شعر و داستان آشنا می‌گردند. به بیان دیگر انجمن ادبی پل ارتباطی سالم و محکمی است برای پیوند اعضای خلاق ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با جامعه ادبی کشور است.

نوری با اشاره به روند برگزاری کلاس‌های تخصصی انجمن ادبی کانون افزود: قرائت، نقد و بررسی آثار با حضور کارشناس مهمان، نویسنده و شاعر و برگزاری نشست‌های تخصصی نقد کتاب از فعالیت‌های انجمن ادبی کانون استان است که طی آن اعضا با ادب نقد آشنا شده و با چهره‌های مطرح استانی و کشوری به گفتگو می پردازند.

علیرضا نوری در ادامه به سابقه تشکیل و فعالیت انجمن ادبی سپیدار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان زنجان گریزی زد و گفت: این انجمن از سال 1395 فعالیت رسمی و جدی خود را با پوشش 45 نفر از اعضای به قالب رسیده‌ی کارگاه‌های تخصصی شعر و داستان آغاز کرد و در سال‌های اخیر توانست با برگزاری نشست‌های ماهیانه در حوزه‌ی شعر و داستان و دعوت از نویسندگان و شاعران مطرح کشوری چهره‌های شاخص نوجوان و جوان خود را به مجامع فرهنگی و ادبی استان معرفی کند.

این مقام مسئول در ادامه از درخشش 14 نفر از اعضای فعال انجمن در جشنواره‌های ملی، استانی و کشوری خبر داد و گفت: شکفتن و موفقیت اعضای ادبی از توفیقات و موفقیت‌های کسب شده‌ی این مجموعه می‌باشد که به همت مربی و کارشناس انجمن ادبی به بار نشسته است.

تجهیز کتابخانه‌ی تخصصی انجمن، تدوین و گردآوری آثار اعضا در قالب مجموعه کتاب "سپیدار" و توانمند سازی اعضا در حوزه‌ی ادبیات کودک و نوجوان از دیگر برنامه‌ها و اهداف اجرا شده و در حال اجراست که منجر به تولید آثار کیفی متعددی از سوی اعضا شده است.

معرفی آثار چهار مجموعه‌ی تالیف شده توسط اعضای انجمن ادبی سپیدار کانون استان که توسط دستگاه‌های فرهنگی استان چاپ شده است:

■مجموعه داستان دالیت (زهرا محمدی) انتشارات شانی

■مجموعه داستان گودال (الهام خوشی) انتشارات شانی

■در انحنای هور/ مجموعه خاطرات شهدای دفاع مقدس (لیلا دوستی فرد)

■تور جان /مجموعه خاطرات رزمندگان و شهدای دفاع مقدس (معصومه دین محمدی)

■مجموعه ی جنگ به روایت لبخند/ برگزیده ی کتاب ملی سال ۹۸ (سیده الهه موسوی)

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =