تازه ترین نشست انجمن ادبی کانون ایلام به ایجاز پرداخت

تازه ترین نشست انجمن مجازی کانون ایلام به بحث ایجاز و اهمیت آن در فرم و ساختار و زیبایی شعر پرداخت

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان ایلام،هم زمان با باز گشایی رسمی مراکز کانون  و تداوم برنامه های مجازی،تازه ترین نشست مجازی انجمن شعر آفرینش کانون ایلام ضمن نقد و بررسی شعرهای بچه های عضو کانون،به بحث ایجاز در شعر امروز و اهمیت آن پرداخت.
در این نشست که مدیر کل،معاون فرهنگی، کارشناس مسئول،کارشناس ادبی در کناراعضای نوجوان انجمن ها،مربیان ادبی حضور داشتند،مهدی جمالی مدیر کل گفت: بسیار خوشحالم در جمع شما حضور دارم .امیدوارم به زودی و با برچیده شدن ویروس کرونا این انجمن ها حضوری برگزار گردد. از سرکارخانم چولکی و جناب آقایی که برای این کار  زحمت می کشند  سپاس گزارم.باعث افتخار است که در خدمت همکارخوبمان محمدرضا رستم پور ( معاون فرهنگی ومنتقد مهمان)هستیم تا در کنار کوزه نبآشیم وتشنه لب بگردیم محمدرضا مهمان استان مازندران بود خوش درخشید امیدوارم بچه های خودمان  نیز استفاده  و بهره وافی را از حضورشان ببرند، همچنان که مراکز ثابت ما امروز باز گشایی شده اند هم زمان با جدیت به انجمن های مجازی می پردازیم و حتی اگر شرایط حضور بچه ها در مراکز نیز فراهم شود باز با توجه به ظرفیت بالای فعالیت های مجازی،انجمن ها را در این حوزه پیگیری می کنیم و تجربه ی برگزاری کارگاههای مجازی در این مدت به ما نشان داد که این نشست ها بسیار موثر هستند و می توانند هم زمان با فعالیت های حضوری نیز تداوم یابند.
پس از این سخنان در حالی که فرحناز چولکی کارشناس آفرینش های ادبی نشست را اداره می کرد شعر های پانزده نفر ازنوجوانان شاعر نقد و بررسی شد سپس به بحث اهمیت ایجاز و تاثیر آن در فرم و ساختار و زیبایی شعر پرداخته شد. 
حال و هوای بهاری در فضای فعالیت های مجازی کانون ایلام نیز خود را به رخ کشیده و برنامه ریزی ها از روزهایی پرکار در انجمن های  مجازی کانون ایلام خبر می دهد.
بازار گرم فعالیت‌های مجازی کانون ایلام، ظرفیت استفاده از حضور مهمانان کشوری را نیز به انجمن‌ها وکارگاه‌های مجازی اضافه کرده و این روزها هر هفته به همت کانونی‌های ایلام شاهد چندین جلسه مجازی و کاربردی با حضورشاعران، نویسندگان، کارشناسان، قصه‌گویان و هنرمندان مطرح کشوری و استانی هستیم

کانون استان ایلام در راستای ارتباط با با بچه‌ها همگام با کانون کشور در برنامه پیک امید مجازی نیز حضوری پررنگ داشته و مربیان به صورت مجازی آموزش‌های خود را در این امداد فرهنگی برای بچه‌های توی خانه برگزار می‌کنند. در این حرکت جهادی تاکنون بیش از ۵۰۰ فعالیت فرهنگی، ادبی و هنری انجام گرفته است. و بچه‌ها به صورت مجازی از آموزش نقاشی، کاردستی، شعر، قصه‌گویی، معرفی کتاب، دست‌سازه‌ها و کار با کاغذ و داستان مربیان استفاده می‌کنند.

بیست‌ودو مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر استان به بچه‌های ایلامی خدمات فرهنگی، ادبی و هنری ارائه می‌دهند که باشیوع کرونا و خانه‌نشینی کودکان ونوجوانان این فعالیت‌ها تا زمان رفتن کرونا و بازگشت به حالت عادی به صورت مجازی انجام می‌گیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =