نخستین جلسه انجمن سرود کانون استان اردبیل

نخستین جلسه انجمن سرود کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل با موضوع «آشنایی با بخش‌های صدایی انسان جهت اجرا در گروه کُر» به‌صورت آنلاین، با حضور اعضا و مربیان علاقه‌مند به فعالیت سرود برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، در پی شیوع ویروس کرونا و در ادامه‌ی نشست‌ها و کارگاه‌های مجازی، نخستین جلسه انجمن سرود با حضور آذر مشهدی کارشناس مسوول واحد آفرینش‌های هنری، داریوش علومی معاون فرهنگی و ۴۵ نفر مربی و اعضای هنرمند مراکز کانون استان اردبیل با دعوت از سهیل مطیعا نوازنده و آهنگساز، روز یکشنبه مورخه‌ی ۱۳۹۹/۰۳/۱۱ برگزار شد.

به گفته‌ی فتانه احمدی هادی کارشناس فرهنگی حوزه‌ی ۲ و مسئول انجمن سرود  کانون استان اردبیل، سهیل مطیعا در ابتدای مباحث خود، صدای انسانی را به بخش آقایان و خانم‌ها تقسیم نموده و در ادامه هر بخش را به سه دسته شامل: خانم‌ها (سوپرانو، آلتو، مستو سوپرانو) آقایان (تنور، باس، باریتون) طبقه‌بندی کرد.

وی در بخش دیگری از مباحث خود، به تعریف گروه کُر و رهبر گروه پرداخت و سپس به وظایف آن‌ها و چگونگی چیدمان گروه اشاره کرد.

لازم به توضیح است که در میان مباحث مطرح‌شده از سوی سهیل مطیعا، به شرکت‌کنندگان فرصت داده شد تا سؤالات خود را مطرح کنند و بخش‌هایی از جلسه به‌صورت پرسش و پاسخ اداره شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =