شناخت بخشهای صدایی انسانی جهت اجرا در گروه کُر

دومین جلسه انجمن سرود کانون لرستان(به صورت مجازی) با حضور استاد «سهیل مطیعا» دبیر انجمن سرود کانون از سوی اداره کل کانون کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان لرستان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون لرستان: شامگاه دوشنبه 12 خردادماه 1399 کارگاه «سرود» باتدریس سهیل مطیعا و حضور اعضا، رابطین سرود و مربیان فرهنگی مراکزفرهنگی هنری کانون استان درفضای مجازی برگزار شد.
دراین دوره آموزشی شرکت کنندگان آموزش مقدماتی آشنایی و شناخت بخشهای صدایی انسانی جهت اجرا در گروه کُر را فرا گرفتند.
سهیل مطیعا دبیرانجمن سرود کانون در ابتدای این کارگاه تعاریفی از گروه(کُر) بیان داشت و گفت: رعایت قوائد مقدماتی برای تشکیل گروه و تعداد اعضای یک گروه باید مد نظر قرارگیرد.
مطیعا چهار بخش صدایی شامل؛ سوپرانو، آلتو، تنور و باس را تشریح کرد و افزود: این چهار صدا ایده آل تشکیل یک گروه سرود خوب هستند.
این استاد موسیقی درادامه چگونگی چیدمان صدا ها را در گروه، تمرکز، فرکانس و هجم صداهای افراد گروه، تمرین صدا، خلاقیت در اجرا، تکنیک ها را تشریح کرد و نمونه های برای درک بیشتر مطالب در گروه به اشتراک گذاشت و به سوالات شرکت کنند گان پاسخ داد.
وی درخصوص بالانس کردن صدا گفت: بالانس به معنای تعادل و به اندازه شنیدن صداست که یک رهبر گروه با رعایت فاصله مناسب برای ایستادن و با دقت گوش دادن، چیدمان صحیحی از صداهای مختلف را درگروه انجام می دهد.
 در بخش بعدی این کارگاه مجازی سهیل مطیعا مدرس این دوره آموزشی برای تقویت صدا به شرکت کنندگان پیشنهاد داد که اجراهای مختلف را ببینند و گوش بدهند و نفس گیری، نت خوانی، خواندن تکه هایی از یک قطعه سرود که اوج وفرود داشته باشد را تمرین کنند.   
کارگاه آموزشی مجازی انجمن سرود کانون پرورش فکری لرستان  با طرح پرسش های از سوی اعضا و مربیان و پاسخ از طرف مدرس کارگاه به پایان رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =