کد خبر: 297472
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۹
بازدید 146
فعالیت‌های کانون فارس در فصل بهار

فصل بهار ۱۳۹۹ در کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان فارس با برگزاری نشست‌های مجازی و مسابقات مختلفی همراه بود.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان فارس، در پی تعطیلی مراکز فرهنگی هنری با هدف مبارزه با ویروس کرونا و حفظ سلامت اعضا و مربیان، کانون فارس نیز همچون سایر کانون‌های پرورش فکری کودکان ونوجوانان کشور با فعالیت مستمر در فضای مجازی به تولید محتوا پرداخت و با برگزاری وبینارها و نشست‌های مجازی در جهت تواتمندسازی اعضا و مربیان قدم برداشت.

بر این اساس علاوه بر فعالیت کانون فارس در سایت پیک امید مجازی و انتشار محتواهای فرهنگی هنری و ادبی تولید شده در این اداره کل در سایت کشوری پیک امید  و آفرینش،  مسابقه «طعم شیرین آرامش» در کانون فارس طراحی شد تا فرایند فعالیت اعضا در خانه متوقف نشود و رسالت کانون در پر کردن اوقات فراغت کودکان و نوجوانان در این شرایط نیز انجام شود.

این مسابقه در بخش‌های «فیلم‌های مادرانه»، «عروسک شما چه هنری دارد؟»، «سفره‌های سلامت»، «قصه‌گویی و قصه‌خوانی»، «خاطره‌نویسی»، «شعرسرایی»، «متن ادبی»، «داستان کوتاه» با موضوع بهار و شادی و امید و مسابقه «شادمانه ‌می‌خوانم» از جمله برنامه‌های کانون فارس بود که در آن کودکان و نوجوانان را به اجرای فعالیت دعوت کرد.

کانونی‌ها همچنین در امداد فرهنگی مجازی به ضبط قصه‌های ۹۰ ثانیه‌ای دعوت شدند تا کام کودکان را شیرین کنند.

سر سفره خدا دیگر فراخوانی بود که اعضای کودک کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان فارس، هنرها و توانایی‌هایشان را در برنامه کودک «گمپ گلا» نمایش دادند.

بر این اساس اعضای مراکز فرهنگی هنری کانون فارس با تهیه فیلم از هنرهای خود از جمله: شعرخوانی،  قصه‌گویی، کاردستی و ... هر روز بعد ازظهر در ماه مبارک رمضان از سیمای فارس شاهد هنرنمایی خود بودند.

اولین وبینار هم‌اندیشی مربیان هنری با برشمردن اهداف و برنامه‌های واحد هنری توسط کارشناسان این بخش و پرسش و پاسخ مربیان با آنان  برگزار شد.

اولین وبینار نشست فصلی مجازی مربیان و رابطان ادبی کانون فارس نیز برگزار شد و کارشناسان در رابطه با چگونگی برگزاری کارگاه‌های مجازی، چگونگی برگزاری انجمن‌های مجازی و برنامه‌ریزی بخش‌های ادبی و مکاتبه‌ای سال ۱۳۹۹ با مربیان به گفتگو نشستند. بخشی از این وبینار نیز به پرسش و پاسخ مربیان و کارشناسان اختصاص داده شد.

اولین وبینار هم‌اندیشی مربیان مسوول و مربیان فرهنگی کانون فارس دیگر جلسه‌ای بود که با حضور دکتر محمود گلزاری در شیراز برگزار شد.

این وبینار با عنوان کارگاه مهارت‌های مثبت(حال خوش زندگی) و با هدف حفظ و ارتقای سلامت روحی و روانی مربیان و اعضای کانون در شرایط بحرانی کرونا و توانمندسازی مربیان با شناخت مهارت‌های مثبت و به‌کارگیری آن در فعالیت‌های فرهنگی- هنری کانون برنامه‌ریزی شد. کارشناسان فرهنگی، مربیان مسوول و مربیان فرهنگی کانون فارس مخاطب این برنامه بودند.

اولین جلسه انجمن ادبی مجازی سروناز ویژه اعضای نوجوان دختر داستان‌نویس، در اردیبهشت ۱۳۹۹ در کانون فارس برگزار شد و در آن آثار اعضا نقدو بررسی و در رابطه با ایده وایده‌یابی به عنوان عناصر مهم داستان‌نویسی بحث و گفتگو شد.

اولین گارگاه مجازی قصه‌گویی با موضوع «مبانی قصه‌گویی» در اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان فارس در شیراز برگزار شد. این کارگاه مجازی با هدف یادگیری بیشتر وتمرین قصه‌گویی مربیان و اعضای انجمن قصه‌گویی کانون در شرایط بحرانی کرونا و توانمندسازی آنان، برنامه‌ریزی شد.

اولین جلسه مجازی انجمن سرود در سال ۱۳۹۹ ویژه رابطان سرود، نیز در اداره کل کانون فارس برگزار شد و ریتم‌خوانی، نت‌خوانی و سلفژ در آن آموزش داده شد.

دومین جلسه انجمن ادبی مجازی سروناز ویژه اعضای نوجوان پسر داستان‌نویس، هم برگزار شد و در آن به اتفاق‌های جان‌دار داستان، نثر داستانی تمیز، زبان داستانی، شخصیت داستانی، سوژه و ایده‌پردازی، منطق داستان و لحن شخصیت‌های داستانی پرداخته شد.

جلسه انجمن مجازی شعر سروناز دیگر نشست مجازی بود که ویژه اعضای شاعر آفرینش‌های ادبی استان برگزار شد و به جایگاه ایده در شعر، ساختارمندی و ساختارشکنی، انتخاب درست واژه به دور از دغدغه پرکردن قافیه و وزن و به‌کارگیری آرایه‌های ادبی برای خلق عنصر کشف در شعر پرداخته شد.

در اولین کارگاه مجازی انجمن قصه‌گویی ویژه اعضای نوجوان که با حضور مصطفی رحماندوست شاعر، قصه‌نویس و مترجم کتاب‌های کودک و بنیان‌گذار جشنواره قصه‌گویی در کانون و الهام دارابی، رییس گروه پژوهش و ترویج قصه‌های ایرانی و مسوول دبیرخانه جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی، در اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان فارس برگزار شد، به موضوعاتی همچون قصه‌گویی خلاق و شیوه‌های تازه قصه‌گویی پرداخته شد.

اولین نشست تخصصی مربیان هنری کانون فارس نیز با موضوع «برنامه‌ریزی و انتخاب موضوع مناسب برای کارگاه نقاشی» برگزار و تجربه‌های خلاق مربیان هنری کانون فارس ارائه شد تا مربیان با توانمندی‌ها، خلاقیت‌ها، نحوه ارتباط و برنامه‌ریزی بیشتر آشنا شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =