کد خبر: 297487
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۹
بازدید 196
کارگاه مجازی نشست تخصصی مربیان هنری

کارگاه مجازی نشست تخصصی مربیان هنری کانون فارس با حضور معصومه فاضلی مقدسی، کارشناس مسوول هنرهای تجسمی کانون کشور در شیراز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان فارس، با توجه به برگزاری کارگاه‌های مجازی مربیان هنری فرصتی دست داد تا مربیان با توانمندی‌ها، خلاقیت‌ها، نحوه ارتباط و برنامه‌ریزی بیشتر آشنا شوند.

بر همین اساس مرکز آفرینش‌های هنری استان تصمیم به برگزاری کارگاه مجازی تجربه‌های خلاق مربیان هنری فارس به صورت هفتگی گرفت و در اولین جلسه، میزبان سحر میمندی، مربی هنری کانون فارس بود. قرار است در این کارگاه‌ها، هر جلسه یکی از مربیان هنری استان به مدت یک ساعت به ارائه مباحث از قبل برنامه‌ریزی شده با توجه به فعالیتشان در گروه‌های مجازی بپردازند.

میمندی در رابطه با موضوع جلسه «برنامه‌ریزی و انتخاب موضوع مناسب برای کارگاه نقاشی گروه سنی به‌ارائه مطلب پرداخت.

معصومه فاضلی مقدسی نیز با مربیان در رابطه با ویژگی‌های نقاشی نوجوانان گفت. به عقیده او نقاشی نوجوانان کاملا هدف‌مند با نگاه واقع گرایانه است و تمایل دارند مربی نیز با همین دیدگاه با آثار آن‌ها مواجه شود.

فاضلی مشخصات دیگر نقاشی نوجوانان را برشمرد و گفت: آنان از کار گروهی لذت می‌برند، عقل‌گرایی و تعاملات اجتماعی در آثارشان جدی است و رشد جسمی و بلوغ را به خوبی می‌شود در آثارشان دید؛ رنگ‌گریزند و بیشتر به نقاشی سیاه قلم و تک رنگ تمایل دارند.

 جدیت در کار، مسوولیت‌پذیری، نوآوری، خلاقیت، کنجکاوی و کشف تازه‌ها از دیگر ویژگی‌هایی بود که کارشناس مسوول هنرهای تجسمی کانون کشور برای نوجوانان برشمرد.

او از مربیان خواست آگاهی و دانش خود را روزآمد و افزایش دهند و تلاش کنند تا با برقراری صحیح ارتباط با نوجوانان، توجه آنان را به مربی و آموزش‌های مورد نظر جلب کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =