کد خبر: 297492
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۶
بازدید 720
کانون استان همدان؛ همراه با طبیعت، همگام با سلامتی

کارکنان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در آستانه‌ی هفته محیط زیست، ضمن حضور در باغ گیاهان دارویی، با گونه‌های مختلف این گیاهان آشنا شدند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، با همت و پیگیری مدیرکل کانون استان، تور دو ساعته‌ی بازدید از باغ گیاهان دارویی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی استان همدان برگزار شد. در این بازدید، علاوه بر مدیرکل و معاونان، کارکنان دفتر استان و مربیان مراکز پنج‌گانه همدان نیز حضور داشتند. همکاران ضمن بازدید از این باغ بسیار زیبا، با گونه‌های مختلف گیاهان دارویی آشنا شدند و نسبت به استفاده‌ی به موقع و به اندازه از گیاهان آگاهی پیدا کردند.
در این بازدید، دکتر کلوندی عضو هیات علمی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان و متخصص گیاهان دارویی، علاوه بر معرفی بیش از ۳۰ گونه از انواع گیاهان دارویی، نسبت به فواید و زیان های احتمالی این گیاهان، توضیحات کاملی برای جمع حاضر ارائه کرد.
وی یادآور شد استفاده بیش از اندازه‌ی هر گیاه دارویی، نه تنها فایده‌ایی برای بدن ندارد، بلکه ممکن است باعث بروز مشکلات دیگری در بدن ‌شود.
کلوندی هم‌چنین تاکید کرد، قبل از مصرف این گیاهان لازم است آشنایی کامل نسبت به چیستی و موارد مصرف هر یک از آن‌ها به دست آورد.
لازم به ذکر است ۱۷ تا ۲۳ خرداد ماه در ایران هفته محیط زیست نامگذاری شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =