برگزاری نشست تخصصی بررسی اولویت‌های مرکز فراگیر کانون در زاهدان

مدیرکل کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان: کودکان دارای نیازهای ویژه گوهرهایی هستند که اگر به درستی پرورش یابند هنرمندان و عالمان بزرگی خواهند شد زیرا محدودیت‌های جسمی نمی‌تواند مانع از پیشرفت فکری و فرهنگی افراد شود

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، نشست تخصصی بررسی اولویت‌های مرکز فراگیر کانون در زاهدان برگزار شد.

در ابتدای این نشست، که در مرکز فراگیر برگزار شد، مدیرکل کانون استان ضمن تسلیت سالروز رحلت امام خمینی(ره) و قیام پانزده خرداد گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکزی است برای شناسایی و پرورش استعدادهای همه‌ی کودکان و نوجوانان این سرزمین و از این لحاظ سعی ما بر این بوده که همواره کارها با کیفیت بالایی، برای مخاطبان، ارایه شود.

معصومه هادی در ادامه افزود: تا پیش از آغاز فعالیت مرکز فراگیر کانون در زاهدان، کودکان و نوجوانانی که دارای نیازهای ویژه بودند از این آموزش‌ها بهره‌ای نداشتند، هرچند همکاران ما همواره با حضور در مراکز بهزیستی و درمانی برخی فعالیت‌ها را برای این عزیزان انجام می‌دادند اما امروز مرکز فراگیر، به عنوان مرکز تخصصی شناخته شده‌ای در زاهدان در زمینه‌ی پرورش استعدادهای این مخاطبان فعالیت می‌کند و شما همکاران با تلاش خود، لبخند رضایت را بر لبان کودکان دارای شرایط ویژه می‌نشانید.

مدیرکل کانون در بخش دوم سخنان خود با اشاره به فعالیت‌های مرکز فراگیر در روزهای تعطیلی مراکز فرهنگی‌هنری، به خاطر همه‌گیری بیماری کرونا و تشکر از همکاران، «پرداختن به اولویت‌ها و نیازهای مخاطبان این مرکز را» کاری ضروری دانست تا بر اساس آن برنامه‌ریزی دقیقی برای آنان صورت گیرد.

هادی ادامه داد: کودکان دارای نیازهای ویژه گوهرهایی هستند که اگر به درستی پرورش یابند هنرمندان و عالمان بزرگی خواهند شد زیرا محدودیت‌های جسمی نمی‌تواند مانع از پیشرفت فکری و فرهنگی افراد شود و رسالت کانون درک نیاز مخاطبان و هموار کردن زمینه‌ی تعالی آنان است.

«گسترش فعالیت‌ها در فضای مجازی، برای اعضای مرکز فراگیر» یکی از اولویت‌هایی بود که وی در این خصوص گفت:اعضای دارای نیازهای ویژه در این روزها بیشتر از هر زمان دیگری به کانون نیاز دارند که این روزها فضای مجازی زمینه‌ی مساعدی را برای این کار فراه کرده است و ما باید از این ظرفیت استفاده کنیم.

مدیرکل کانون استان در پایان یادآور شد: توجه به نیازهای نوجوانان پسر، به ویژه طراحی فعالیت‌های هیجان‌انگیز، بازی‌های مناسب و مطالب مورد نیاز آنان می‌تواند حضور آنان را در فعالیت‌های مراکز پررنگ‌تر از گذشته کند که بر اساس شرایط فرهنگی و وضعیت هر مرکز در دستور کار قرار دارد.

پس از سخنان مدیرکل کانون همکاران مرکز فراگیر پیشنهادهای خود را برای بهبود بخشیدن به ارایه‌ی خدمات به اعضا مطرح کردند و در این زمینه به تبادل نظر پرداختند.

قابل ذکر است مرکز فراگیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان در سال 1394 در زاهدان(واقع در تقاطع خیابان سعدی و مهتاب) افتتاح شد تا در کنار آموزش‌های رسمی آموزش و پرورش به کودکان دارای نیازهای ویژه، و در راستای تحقق «بهره‌مندی همه‌ی کودکان و نوجوانان کشور از خدمات کانون» مهارت‌های گوناگون فرهنگی، هنری و ادبی را به آنان آموزش دهد و با شناسایی استعدادهای این عزیزان، زمینه‌ی پرورش استعدادها را فراهم کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =