شیوه‌های جذب و پایدارسازی اعضا بررسی شد

کارگاه مجازی و نشست تخصصی مربیان هنری اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان فارس با حضور مربیان و رابطان هنری کانون فارس، شنبه ۲۴ خرداد ماه ۱۳۹۹ برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان فارس، در این کارگاه که با هدف آشنایی مربیان با توانمندی‌ها و نحوه ارتباط و برنامه‌ریزی برگزار شد، منصوره تقوی‌فرد، مربی مسئول و رابط هنری مرکز فرهنگی هنری لارستان به عنوان میهمان حضور داشت و در ارتباط با شیوه‌های جذب و پایدارسازی اعضا، آموزش شیوه‌ها و تکنیک‌های نقاشی، تشویق اعضا، ارتباط با والدین، برقراری ارتباط بیشتر با عضو و جشنواره‌ها با مربیان گفتگو کرد.

 چگونگی انتقال موضوع به اعضا، آشنایی با تکنیک‌ها، رعایت کردن مقررات مسابقه، نمایش آثار اعضا و تجزیه و تحلیل آن‌ها با استفاده از آموزش شیوه‌ها و تکنیک‌های جدید نقاشی، از دیگر مواردی بود که در این نشست مجازی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

تقوی‌فرد از مربیان خواست با برقراری ارتباط مستمر و مناسب با والدین و شرح شیوه و روش آموزش نقاشی در کانون، آنان را با اهمیت برگزاری کارگاه نقاشی آشنا کنند تا همراهی بیشتر از سوی والدین صورت پذیرد.

رابط هنری مرکز فرهنگی هنری لارستان همچنین به حضور مربی حین انجام کار اعضا در کارگاه‌های نقاشی اشاره کرد و حضور مداوم و برقراری ارتباط کلامی و بحث و گفتگو پیرامون موضوع انتخابی عضو که موجب شکل‌گیری رابطه دوستی بین مربی و عضو می‌شود را ضروری عنوان کرد.

شرکت در مسابقات و توجه به فراخوان‌ها و چگونگی انتقال موضوع به اعضا از دیگر مواردی بود که تقوی‌فرد آن را دارای اهمیت ویژه دانست و گفت: مربی باید موضوع را برای عضو قابل درک کند تا بتواند از زاویه‌های مختلف به موضوع بیندیشد و تصاویر تازه‌ای خلق کند.

در این نشست آثار برگزیده بین‌المللی و ملی اعضای کانون فارس که با راهنمایی تقوی‌فرد به کسب موفقیت نائل شده بودند نیز بررسی شد.

زهرا افتخاری، مدیر کل کانون فارس که به دلیل هم‌زمانی وبینار با مدیر عامل در این نشست مجازی حضور نداشت با ارسالی پیامی ضمن تقدیر و تشکر از همه مربیان و تشویق آنان به ادامه فعالیت‌ها بر اساس شیوه‌نامه‌های جدید، بر توجه به نیاز مخاطبان گروه‌های مختلف سنی ٤تا١٨سال با استفاده از امکانات و ابزارهای روزآمد تأکید کرد. افتخاری گفت: حضور دلسوزانه و مفید مربیان کانونی و غیرکانونی متعهد و متخصص، زمینه شکوفایی استعدادها را فراهم می‌کند. او فعالیت مربیان کانون فارس در مدت زمانی که به دلیل شیوع ویروس کرونا امکان مراجعه حضوری اعضا به مراکز میسر نبود را مثبت ارزیابی کرد و از مربیان خواست با تلاش و پشتکار بیش از پیش چه در زمانی که از طریق فضای مجازی با مخاطب ارتباط برقرار می‌کنند و چه بعد از حضور اعضا در مراکز، کودکان ونوجوانان را با ارزش‌ها، آموزه‌ها و دانش‌های مختلف در قالب فعالیت هنری آشنا کنند.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =