حضور مدیرکل کانون استان در دفتر خبرگزاری فارس و تشریح فعالیت‌های پیک امید مجازی کانون

بهناز ضرابی‌زاده به دعوت خبرگزاری فارس در این خبرگزاری حضور یافت و ضمن تشریح فعالیت‌های کانون پرورش فکری، به سوالات خبرنگار این خبرگزاری پاسخ داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، بهناز ضرابی‌زاده در دفتر خبرگزاری فارس حضور یافت و فعالیت‌های پیک امید مجازی را تشریح کرد.
در این دیدار مدیرکل استان، ضمن تشکر از خبرگزاری فعال فارس که در همه زمینه‌ها اطلاع‌رسانی دقیقی به مخاطبان خود دارد، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را یکی از تخصصی‌ترین دستگاه‌های فرهنگی در حوزه کودک و نوجوان برشمرد که نه تنها دغدغه اوقات فراغت این عزیزان را دارد، بلکه به پرورش فکر و روان آنها اهمیت داده و با ایجاد فضایی مطمئن و ایده‌آل در پی پرورش فکر و اندیشه کودکان است.
 ‏ ضرابی‌زاده افزود، کانون استان همدان با ۴۱ مرکز فرهنگی ثابت و ۱۰ کتابخانه سیار و ۳ کتابخانه پستی در حال خدمت‌رسانی به کودکان و نوجوانان استان همدان است.
 ‏ مدیرکل کانون استان هم‌چنین در جواب سوال خبرنگار فارس درباره چگونگی خدمات‌رسانی کانون به اعضا در شرایط موجود کشور و بحث شیوع ویروس کرونا، گفت: کانون پرورش فکری از همان ساعت‌های اولیه قرنطینگی و خانه‌نشینی، فعالیت‌های خود را به صورت گسترده آغاز کرد. وی از راه‌اندازی پیک امید مجازی سخن به میان آورد و گفت: پیک امید فعالیتی است که در مواقعی که بحرانی کشور را مورد تهدید قرار می‌دهد همکاران ما خصوصا مربیان کتابخانه‌های سیار، به صورت داوطلبانه و جهادی به آن مناطق اعزام می‌شوند و علاوه بر اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری، با نمایش فیلم و اجرای تئاتر از طریق تریلی سیار، بین بچه‌ها شور و امید ایجاد می‌کنند و سطح تاب‌آوری کودکان را در مواجهه با آن بحران بالا می‌برند.
 ‏ ضرابی‌زاده در ادامه،  خدمات پیک امید را در شرایط بیماری کرونا تشریح کرد و گفت: بعد از ۲۴ ساعت از تعطیلی مراکز و مدارس، کانون پرورش فکری پیک امید مجازی را تشکیل داد و سایتی را به نام پیک امید مجازی طراحی کرد و در یک فراخوان همگانی از همکاران دعوت شد تا در صورت تمایل به طور داوطلبانه و جهادی در این امر شرکت کنند.
 ‏اکثر قریب به اتفاق همکاران در سراسر کشور، به این ندا لبیک گفتند و اتفاق بسیار خوبی را رقم زدند.
 ‏ همکاران توانایی‌های خود را به اشتراک گذاشتند و با امکاناتی که در منزل داشتند به تهیه کلیپ‌های مختلف و متنوع ۲ تا ۳ دقیقه‌ای پرداختند و محتواهای آموزشی و فرهنگی را تولید و به اشتراک گذاشتند.
 ‏در استان همدان نیز این فعالیت به طور گسترده آغاز شد .گروه‌های کارشناسی تشکیل و کارهای دریافت شده از مربیان، بررسی و اصلاح شد. همکاران در این مدت  ۹۰۲  فیلم کوتاه به دفتر استان ارسال کردند که از این تعداد پس از بررسی، ۵۳۵ اثر به تهران ارسال شد که خوشبختانه تعداد ۸۰ اثر روی سایت پیک امید تهران قرار گرفت. علاوه بر بارگذاری آثار مربیان، کانون پرورش فکری، با نمایش آنلاین فیلم، انیمیشن و قصه‌گویی‌های مختلف مربیان توانمند بین‌المللی اوقات فراغت مناسبی را برای کودکان و نوجوانان در این ایام رقم زد.
 
 ‏ ضرابی زاده اذعان کرد که در استان همدان، مربیان مراکز با ایجاد ۱۷۸ گروه مجازی، هر روز فعالیت‌های مناسبی را برای کودکان و نوجوانان به اشتراک می‌گذاشتند.
 ‏ وی تشکیل انجمن‌های مجازی را یکی از موثرترین کارهای کانون در ایام خانه‌نشینی عنوان کرد و گفت: این فعالیت از تاثیرگذار ترین فعالیت‌ها در زمان شروع ویروس کرونا بود. به این گونه که هر ماه یک انجمن برگزار می‌شد و این جلسات با حضور اساتید مختلف از سراسر ایران و اعضای ارشد کانون که سن آنها از سن کتابخانه فراتر رفته بودند تشکیل می‌شد و با استقبال خوبی از طرف اعضا روبرو شد. وی شرکت‌کنندگان در هر انجمن را  ۳۰ الی ۶۰ نفر اعلام کرد.
 ‏ ضرابی‌زاده هم‌چنین از برگزاری وبینارهای مختلف قصه‌گویی و آموزش‌های آنلاین در این ایام نام برد که نتیجه‌ی خوبی را نیز درپی داشته است.
 ‏مدیرکل کانون استان در ادامه، فعالیت‌های همکاران را داوطلبانه و جهادی خواند و گفت: همکاران من در این ایام در خط مقدم جبهه فرهنگی بودند و وظایف خود را به نحو احسن انجام دادند.
 ‏ ‏ در پایان مقرر شد جلسات مشترکی بین کانون و خبرگزاری، با حضور اساتید خبره در جهت آموزش هرچه بیشتر کودکان و نوجوانان با موضوع سواد رسانه‌ای تشکیل شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =