با فراگیری و آموزش مهارت‌های زندگی به اهداف کانون نزدیک و حال خود و اطرافیان‌مان را خوش کنیم

دومین کارگاه آموزشی، تخصصی «حال خوش زندگی» ویژه مربیان و مربیان مسئول مراکز روز یکشنبه ۲۵ خردادماه به صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، دومین کارگاه آموزشی «حال خوش زندگی» با شرکت ۳۱ نفر از مربیان مسئول و مربیان فرهنگی مراکز برگزار شد.
در ابتدا معصومه ابراهیمی‌هژیر معاون فرهنگی کانون استان، ورود مهارت‌های زندگی را در زمره فعالیت‌های کانون اتفاق خوبی دانست و گفت: درود بر کسانی که با نیک‌اندیشی و درست‌اندیشی آموزش مهارت‌های زندگی را وارد فعالیت‌های کانون پرورش فکری کردند. ابراهیمی‌هژیر مربیان را فرمانده آموزش در کلاس مهارت‌های مثبت خطاب کرد و افزود: مهارت‌های زندگی به گروه بزرگی از مهارت‌های روانی، اجتماعی و فردی گفته می‌شود که به افراد کمک می‌کند تا تصمیم‌های خود را آگاهانه بگیرند تا به طور موثر ارتباط برقرار کنند، مهارت‌های مقابله و مدیریت شخصی خود را گسترش دهند و زندگی سالم و پرباری داشته باشند.
وی از مربیان درخواست کرد تا با فراگرفتن این آموزش، آن را با کودکان و اعضا مراکز تمرین کنند. بی‌شک تمرین این مهارت‌ها تمرین زندگی است.
در ادامه لیلی باباخانی، کارشناس فرهنگی استان همدان و مدرس این دوره، برگزاری این کارگاه را در جهت افزایش مهارت‌های مختلف کودکان و نوجوانان برشمرد و گفت: این کارگاه با هدف توانمندسازی مربیان در دو مقوله‌ی شادی و نشاط و روابط مثبت برگزار شده است.
وی روند برگزاری کارگاه را در دو بخش مفاهیم نظری و عملی عنوان کرد و گفت: با فراگیری این مطالب می‌توانیم مهارت‌های  اجتماعی کودکان را بیش‌ازپیش و به صورت هدفمند افزایش دهیم.
باباخانی ضمن تدریس یک فصل از این کتاب به صورت آنلاین، ابراز امیدواری کرد، با یادگیری مهارت‌های مختلف این کارگاه بتوانیم حال خوشی را نه تنها برای اعضای کانون بلکه اعضای خانواده خود فراهم کنیم.
 این کارگاه در پنج روز متوالی و با سرفصل‌هایی هم‌چون مهارت خودباوری، امید، خوش‌بینی، هوش هیجانی و معنویت و جرات‌مندی  برگزار می‌شود.
لازم به ذکر است ۲جلسه از  کارگاه «حال خوش زندگی» در بهمن‌ماه ۹۸ به صورت حضوری برگزار شد و ۶ جلسه باقی‌مانده به لحاظ شرایط کنونی و لزوم رعایت فاصله اجتماعی به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =