نخستین وبینار آموزشی تخصصی مهارت‌های مثبت

نخستین وبینار آموزشی تخصصی مهارت‌های مثبت ویژه مربی مسوولان و مربیان فرهنگی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین طی سه روز برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین، در تاریخ 27، 29 و 31 خرداد 1399، نخستین وبینار آموزشی تخصصی «مهارت‌های مثبت روانشناختی» ویژه مربی‌مسوولان و مربیان فرهنگی کانون استان قزوین در سالن همایش مرکز فرهنگی و هنری مجتمع برگزار می‌شود.

این وبینار با هدف توانمندسازی مربیان با شناخت مهارت‌های مثبت و به‌کارگیری آن در فعالیت‌های فرهنگی و هنری برگزار می‌شود و تدریس آن را «فاطمه حبیب‌پور» کارشناس فرهنگی و «زهرا برجی» مربی مسوول مرکز فرهنگی و هنری الوند برعهده دارند.

کارگاه مهارت‌های مثبت که شامل ۸ کارگاه خودباوری، جرات مندی، امیدواری، خوش بینی، معنویت، شادی، روابط مثبت و هوش هیجانی است باعث افزایش توانمندی اجتماعی و سلامت روحی مخاطبین کانون (10 تا 17 ساله) و در نتیجه آن به‌سازی سبک و بهبود کیفیت زندگی آن‌ها می‌شود و به سلامت روان و رفتار آن‌ها کمک می‌کند.پذیرش بهتر مسوولیت‌های اجتماعی، وفاق و همراهی با هنجارهای جامعه از دیگر دستاوردهای آموزش این مهارت‌ها محسوب می‌شود.

در نخستین روز این کارگاه، مهارت خوش‌بینی معرفی و شیوه‌های پیاده‌سازی آن در آموزش و ارتباط با اعضای نوجوان کانون مورد بررسی قرار گرفت.

کارگاه‌های حال خوش زندگی با اهداف مختلفی از جمله تقویت توانمندی نوجوانان در حوزه هیجانات و صفات مثبت بارویکرد پیشگیرانه و آینده نگر، آگاهی بخشی و به روزرسانی توانمندی مربیان به منظور شناخت مهارت های مثبت و به کارگیری آن در فعالیت های کانون در دو سطح مربیان و نوجوانان برنامه‌ریزی شده است.

یادآور می‌شود، این کارگاه‌ها با توجه به گسترش بیماری کرونا و لزوم فاصله‌گذاری اجتماعی، به صورت مجازی برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =