کد خبر: 297738
تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۶
بازدید 441
هفتمین نشست تخصصی مجازی انجمن عکاسان نوجوان کانون استان بوشهر برگزار شد

انجمن مجازی عکاسی نشست خود را با موضوع «چرا عکاسی را دوست داریم ؟» با حضور جمعی از اعضا انجمن برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر، هفتمین نشست انجمن مجازی عکاسی شنبه 31 خرداد ماه با حضور مامک یحیی پور؛رئیس گروه هنرهای تجسمی کانون، حبیب نجفی دهکردی؛ کارشناس و مدرس دوره، محسن حلوایی،کارشناس هنری استان، علی رضی؛ رابط انجمن و اعضا نوجوان پسر مراکز فرهنگی هنری استان در فضای مجازی برگزار شد.

در این نشست علی رضی رابط انجمن عکاسان استان گزارشی از شروع به کار انجمن ؛ تعداد اعضا و تعداد جلسات و نشست های تخصصی برگزار شده تا به امروز و محتوای جلسات ارایه داد .

در ادامه، حبیب نجفی دهکردی ضمن ابراز خوشحالی از اینکه در جمع نوجوانان بوشهری است جلسه را با این سوال آغاز کرد: چرا عکاسی را دوست داریم؟

در ادامه هر یک از اعضا نظرات خود را درباره اینکه چرا عکاسی می کنند گفتند و در بحث شرکت کردند. دهکردی مبحث خود را با دلایل و اهمیت های عکاسی ادامه داد و به بیان نکات و تکنیک هایی که باید در عکاسی مد نظر داشت پرداخت.

از دیگر بخش های این جلسه می توان به نقد و بررسی عکس های گرفته شده اعضا اشاره کرد. اعضا نیز از شرایط و نحوه عکاسی خود سخن گفتند.

مامک یحیی پور با بیان این که عکاسی را مانند هر هنر دیگری دارای زبانی خاص دانست گفت؛ که ما با آموختن آن می توانیم احساسات، افکار و جهان پیرامون خود را بیان کنیم.

وی ضمن اشاره به دونکته‌ی خوب دیدن و مطالعه کردن لازمه گرفتن یک عکس خوب را آموختن اصول آن از جمله نوآوری و خلاقیت دانست که از اهمیت زیادی در خلق یک اثر هنری برخوردار است.

شایان ذکر است که انجمن عکاسان نوجوان استان بوشهر کار خود را از ۲۴ اردی بهشت ماه به صورت رسمی آغاز کرده و تا به امروز ۷ نشست تخصصی آموزشی برای آشنایی اعضا نوجوان با عکاسی داشته است ؛ که ماحصل این نشست ها ۷ چالش عکاسی که منتخبی از آثار اعضا شرکت کننده در این چالش ها در صفحه مجازی (اینستاگرام)انجمن به آدرس bu.shot.kanoonparvaresh@ موجود است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =