دیدار اعضای کمیسیون فرهنگی شورای شهر بجنورد از مراکز کانون

دعوت از اعضای شورای شهر و تشکیل این کمیسیون درکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، با هدف شناخت بیشتر فعالیت های کانون و پتانسیل موجود در برآورده شدن نیاز کودکان و نوجوانان شهر بجنورد، اتفاق افتاد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی ، فرهاد آقابیگی سرپرست کانون پرورش فکری استان، ، ضمن اظهار خرسندی از حضور اعضای شورای شهر بیان داشتند: برای کودکان و نوجوانان بجنورد دو پروژه بزرگ شهری در مرکز شماره دو، واقع در خیابان هجرت و مجتمع بجنورد، ابتدای جاده شهرک فرهنگیان در حال برنامه ریزی ، تعامل و اجراست. پروژه مرکز آفرینش های هنری بجنورد با هدف شناسایی استعدادهای هنری نوجوانان شهر، برگزاری کارگاه های متعدد هنری و هم چنین استفاده بهینه از حضور هنرمندان شهر در حال بررسی و اجراست. آقابیگی خاطر نشان کرد که: در این پروژه ساخت استودیوی تخصصی، پلاتو و خانه تئاتر استان مدّنظر است. در مجتمع بجنورد نیز برای تجهیز و راه اندازی سینما کانون، مذاکرات اولیه صورت گرفته است. خانه بازی نیز از دیگر طرح های پیش بینی شده برای مجتمع می باشد.

فرهاد آقابیگی از اجرای طرح استانی پویش قصه گویی و پیک امید در استان خبر داد و گفت: کانون پرورش فکری استان این دو طرح بزرگ  با همت و یاری کلیه مسئولین شهری و استانی به ثمر خواهد نشست.  ایشان از اجرای طرح های مشارکتی با شورای شهر بجنورد نیز استقبال نمودند.

در ادامه، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر بجنورد، ابراهیم امانی گفت: توصیه های اکید دین اسلام به اهمیت کودکان و نوجوانان، همه ما را بر آن می دارد تا اوقاتی غنی را برای این گروه از مخاطبین فراهم آوریم. ایشان ضمن قدردانی از دعوت به عمل آمده، آمادگی شورای شهر بجنورد را در همراهی و همکاری با کانون پرورش فکری اعلام نمودند.

اعضای شورای شهر، از مجتمع بجنورد و فضای اتاق سایت، سالن سینما و فضای درنظر گرفته شده برای خانۀ بازی، هم چنین مرکز فرهنگی هنری بازدید نمودند. پس از آن از مرکز شماره دو بجنورد، پلاتو و فضای در نظر گرفته شده جهت استودیو و پاتوق های هنری دیدن کردند.

در این دیدار، پیشنهاد برگزاری نمایشگاه و اجرای فعالیت های فرهنگی هنری در پارک های سطح شهر، تبدیل فضای پارک هجرت، به پارک کودک، توجه به مبلمان شهری ویژه کودکان و همراهی در اجرایی شدن پروژه های فرهنگی هنری مدّنظر کانون، از جمله تصمیمات گرفته شده در این دیدار بود. طی روزهای آینده جلسه ای نیز با موضوع پویش قصه گویی و پیک امید با حضور نهادهای فرهنگی استان در شورای شهر برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =