دوازدهمین جلسه انجمن ادبی «راه‌زینه»

دوازدهمین نشست انجمن ادبی راه‌زینه با حضور «مهدی مردانی» شاعر توانای کتاب‌های «پشت سر پاییز، مرگ غلابی ماهی ها، جزیره‌ای در اتاق من» و کارشناس ادبی کانون استان قزوین همزمان با ۴ تیر ماه ۱۳۹۹ در کانون خراسان جنوبی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون خراسان جنوبی، «مهدی مردانی» مدرس این نشست  که با حضور جمعی از اعضای این انجمن برگزار شد، در ابتدا با شنیدن آثار اعضای، مباحث خود را با نقد و بررسی این آثار شروع و در ادامه به نقش  زبان در شعر پرداخت و گفت: زبان در شعر از مباحث مهمی است که باید به آن توجه کرد و هرچه سهل تر باشد بهتر خواهد بود.

وی از آثار سعدی به عنوان نمونه ای روشن در این خصوص یاد کرد و افزود: زبان  شعر سعدی زبانی سهل و ساده ای است وهمین خصوصیت باعث جذب مخاطب به اشعار این شاعر بزرگ شده است.

مردانی با توجه به علاقه‌مندی اعضا به شعر سپید به سوالات آنها پاسخ داد و اظهار داشت: باید چارچوب و معیار های شعر سپید را بشناسیم و مرز شعر سپید با نثر را بدانیم  که مهم ترین نکته در این مورد هنر حذف است تا می‌توانیم از نثر کم کنیم تا به شاعرانگی نزدیک شود.

دروازدهمین جلسه انجمن ادبی راه‌زینه با توجه به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به منظور پیشگیری از بیماری کرونا به صورت مجازی برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =