مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، سرمایه‌های فرهنگی منطقه درگزین هستند

بهناز ضرابی‌زاده با حضور در دفتر کار فرماندار درگزین ضمن تشریح فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، نسبت به مساعدت فرمانداری جهت تجهیز و تکمیل سالن سینمایی این مرکز تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان همدان، بهناز ضرابی‌زاده به همراه معاون اداری مالی و کارشناس حراست و مربی مسئول مرکز فرهنگی‌هنری کانون درگزین، در فرمانداری شهرستان درگزین حضور یافت و با فرماندار این شهرستان به گفتگو نشست.
 ‏در این دیدار صمیمانه علی اصغر ناظری‌پور، ضمن عرض خیرمقدم به مدیرکل کانون و هیئت همراه، از این دیدار ابراز خرسندی کرد و از منطقه درگزین به عنوان یکی از مناطق کهن با ریشه‌های فرهنگی عمیق نام برد.
 ‏ وی هم‌چنین از اقدامات کانون پرورش فکری و همکاران این مرکز فرهنگی‌هنری به واسطه حضوری شاد در شهرستان به نیکی یاد کرد و آنها را به عنوان سرمایه‌های فرهنگی منطقه درگزین دانست که می‌توانند در آینده روشن این شهرستان سهیم باشند.
 ‏ وی اذعان کرد، کانون پرورش فکری با توجه به رسالت معنوی آن، همواره مورد توجه مسئولان و فرمانداری بوده و در برنامه‌ریزی‌های شهرستان نیز جایگاه ویژه‌ای دارد و تا آنجا که قانون اجازه دهد هم‌چون سال‌های گذشته در تامین منابع و اعتبار برای رفع نیازها و بهبود ارتقای امکانات کانون و هم‌چنین تکمیل پروژه، تجهیز و بهسازی سالن سینمای مرکز، در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان تلاش خواهد کرد.
 ‏ناظری‌پور اکتفا به بودجه و منابع دولتی را جهت ارتقاء شهرستان ناکافی دانست و گفت: نباید تنها به کمیته برنامه‌ریزی و تصمیمات آن اکتفا کرد، چرا که منابع این کمیته با توجه به نیاز گسترده شهرستان با محدودیت‌های زیادی روبرو است، لذا باید با هم‌فکری و مشورت از راه‌های دیگری هم‌چون شناسایی خیرین این منطقه و درخواست از آنها جهت کمک به شهرستان استفاده کرد.
 ‏ ناظری‌پور طرح این موضوع را به تشکیل جلسات فرهنگی گروه اندیشه‌ورزان جوان که کانون نیز عضو آن است موکول کرد.
 ‏ فرماندار درگزین هم‌چنین اعلام کرد، در روزهای آتی اقدامات لازم جهت بهینه‌سازی و آسفالت‌ریزی محوطه بیرونی مرکز انجام خواهد گرفت.
 ‏ در ابتدای این دیدار مدیرکل کانون استان ضمن تبریک ایام دهه کرامت و تشکر و قدردانی از زحمات فرماندار شهرستان طی یک سال گذشته و توجه خاص وی به مجموعه کانون، نخست به تشریح فعالیت‌های کانون از آغاز ورود ویروس کرونا به کشور و دوران قرنطینه و خانه‌نشینی پرداخت.
 ‏ضرابی‌زاده با معرفی پیک امید مجازی کانون پرورش فکری، تلاش مربیان سراسر استان را در تولید برنامه‌های متنوع فرهنگی، ادبی و هنری بی‌بدیل نامید و یادآور شد، این دوران نه تنها دورانی پرتنش و سخت بود بلکه دارای محدودیت‌های بسیاری برای ما بود که با این‌حال مربیان ما توانستند، در غنی‌سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان بیشتر از گذشته  بدرخشند.
ضرابی‌زاده از فعالیت‌های مربیان مرکز قروه در زمینه‌های فرهنگی‌هنری و ادبی و درخشش آنها در پیک امید مجازی به نیکی نام برد و ضمن اعلام افتتاح کانال قصه‌گویی مجازی «هزار و یک‌شب» به عنوان انجمن قصه‌گویی شهرستان درگزین، فعالیت‌های این کانال را اقدامی ارزشمند و بسیار تاثیرگذار در بالابردن سطح فرهنگی منطقه دانست.
 ‏ وی با بیان اهداف بلندمدت این کانال در جهت حفظ احیای فرهنگ قصه‌گویی، آثار صوتی قصه‌گویان این انجمن را از ذخایر فرهنگی کهن درگزین دانست.
 ‏ ضرابی‌زاده از مربیان مرکز قروه جهت پایه‌گذاری کانال «هزار و یک‌شب» و تولید برنامه‌های رادیویی آن تشکر و قدردانی کرد و در ادامه از ناظری پور خواست تا با توجه به حضور پررنگ و تاثیرگذار کانال در بالا بردن سطح فرهنگی منطقه در برنامه‌ریزی‌های توسعه شهرستان در سال ۹۹، نیازها و ارتقای امکانات مرکز فرهنگی‌هنری قروه درگزین را جهت بهره‌برداری کودکان و نوجوانان منطقه در اولویت شهرستان قرار دهد.
 ‏  ‏ گفتنی است پس از این دیدار ضرابی‌زاده، از مرکز فرهنگی‌هنری قروه درگزین بازدید کرد و از نزدیک در جریان پیشرفت کار پروژه و تجهیز و بهسازی سالن نمایش آن مرکز قرار گرفت.
 ‏ وی پس از بازدید دستورات لازم را جهت انجام اصلاحات و تسریع در روند اجرای کار ارائه کرد و از همه همکاران قروه جهت ایجاد فضای شاد و آرام و پر انرژی برای کودکان و نوجوانان تشکر کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =