نشست هم اندیشی پایگاه های تابستانی اوقات فراغت درلرستان برگزار شد

با حضور مدیر کل آموزش و پرورش لرستان ، مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، معاونین توسعه و پشتیبانی و پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش لرستان، معاون پژوهشی و برنامه ریزی اداره کل فنی و حرفه ای و مسئول اتحادیه انجمن های اسلامی استان، نشست هم اندیشی برگزاری کلاس های اوقات فراغت تابستانی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون لرستان، صبح امروز هشتم تیرماه 1399 نشست هم اندیشی برپایی کلاس های اوقات فراغت با حضورمدیر کل آموزش و پرورش لرستان، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان، معاونین توسعه و پشتیبانی و پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش لرستان، معاون پژوهشی و برنامه ریزی اداره کل فنی وحرفه ای ومسئول اتحادیه انجمن های اسلامی استان، نشست هم اندیشی برگزاری کلاس های اوقات فراغت تابستانی درسالن کنفرانس اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شد.
درابتدای این نشست مدیرکل آموزش و پرورش لرستان، برنامه هاو زحمات مسئولین مرتبط بافعالیت های تابستانی را ارزشمند عنوان کرد و افزود : باید بر مهارت آموزی تاکید شود، مانند مهارت های فنی وحرفه ای ومهمتر از آن، کسب مهارت های زندگی، که این مهارت ها برای دانش‌آموزان حساس و اثرگذار است .
علیرضا نخعی درادامه با تاکید بر اهمیت توسعه و تقویت فرهنگ کار و مهارت آموزی، اظهار داشت: فقر مهارت در جامعه مانند کمبود اکسیژن برای انسان است. فقر مهارت آسیب زا بوده و بیکاری ناشی از این فقر، منتج به ایجاد آسیب های اجتماعی و در نهایت از بین رفتن یک نسل می شود .
وی با اشاره به آموزش های مهارت آموزی و انجام فعالیت های دست ورزی در راستای دست یابی به اهداف سند تحول بنیادین ، برای مهارت آموزی مراتبی را عنوان کرد و گفت : مهارت از حالت ساده در دوران پیش دبستانی آغاز و باید تا دوران متوسطه در مقطع فنی و نظری ادامه یابد و این مهارت بایستی بر اساس علاقه و توانایی دانش آموزان باشد .
 نخعی حاکمیت را بسترساز فعالیت در جامعه عنوان کرد و گفت : با فراهم بودن بستر مناسب و همراهی خانواده ها و ایجاد انگیزه در فرزندان بر اساس توانایی و علایق  هدایت شده، فرصت آماده سازی نیروی انسانی کارآمد برای آینده کشور فراهم می شود .
مدیرکل آموزش و پرورش در پایان با ابراز امیدواری به برنامه ریزی، هم افزایی و مشارکت همه جانبه در جهت اجرای بهترین شکل این هدف، مهمترین سرمایه جامعه را وقت مردم عنوان کردو گفت: وقت جامعه از سرمایه های زیرزمینی ارزشمندتر است و ماهمگی مسئول تاریخ وآینده کشورهستیم و باید در جهت اجرای اقتصاد مقاومتی برگرفته از کلام مقام معظم رهبری(مدظله العالی ) در جامعه و صرفه جویی در هزینه و زمان ، از هدر رفتن وقت جلوگیری کرده تا بتوان به اهداف مطلوب رسید.
درادامه این نشست مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان ضمن تقدیر از مدیرکل آموزش و پرورش به خاطر برگزاری این نشست گفت: فعالیت‌ها و کارگاه‌های تابستانی کانون از ۴۴ فعالیت به ۶۲ فعالیت افزایش پیداکرده است و علاقه‌مندان می‌توانند ازطیف گسترده دوره‌هایی مانند مهارت‌های ارتباطی و تمرین خوب زندگی کردن تا انواع زیر مجموعه‌های هنرهای تجسمی، نمایش و تئاتر، شعر و داستان‌نویسی، پویانمایی، قصه‌گویی (فن بیان، زبان بدن، پرورش و پردازش متن)، عکاسی، نجوم و رباتیک بهره ببرند.
محمدجوادمحمدی افزود: ثبت‌نام کودکان و نوجوانان درکارگاه‌های تابستانی کانون پرورش فکری لرستان، با توجه به وضعیت شیوع بیماری کرونا و محدودیت‌هایی که برای کلاس های اوقات فراغت تابستان وجود دارد، به‌صورت مجازی وحضوری (با رعایت پروتکل های بهداشتی) تدارک دیده شده و اجرا می‌شوند.
مدیرکل کانون لرستان افزود: کارگاه‌های طراحی، نقاشی، سفال، کلاژ، مشبک کاری، تذهیب، خوشنویسی، شعر و قصه، شعر سرایی، اریگامی، نوشتن خلاق، داستان‌نویسی، نمایش عروسکی، عروسک‌سازی، قلم زنی، سرود، صنایع دستی و هنرهای بومی، گام به گام تا اندیشه، رباتیک، و کاردستی رشته هایی هستند که کودکان و نوجوانان می‌توانند با مراجعه به سایت kpf.ir در آن ثبت‌نام کنند.
محمدی مهلت ثبت‌نام در کارگاه‌های مجازی کانون را 15 تیرماه اعلام کرد و عنوان داشت: پس از بازگشایی مراکز متقاضیان عضویت در مراکز کانون از تابستان امسال علاوه بر خدمات مرتبط با امانت کتاب و استفاده از سالن مطالعه ۸ فعالیت کتاب محور رایگان مانند معرفی ونقدو بحث کتاب، روخوانی، آشنایی با مفاخر، مشاهیر، مشاغل و ویژگی‌های تاریخی و جغرافیای و اقوام سرزمین، آشنایی با قرآن و احادیث، مهارت‌های خوب شنیدن و خوب گفتن (قصه‌گویی) دریافت می‌کنند.
دربخش بعدی این جلسه معاونین توسعه وپشتیبانی و پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش لرستان، معاون پژوهشی و برنامه ریزی اداره کل فنی و حرفه ای و مسئول اتحادیه انجمن های اسلامی استان نظرات خود را عنوان داشتند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =