شب شعر زنده در فضای مجازی از حرم مطهر رضوی برگزار شد

چهارشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۹ شب شعر شوق حضور به صورت زنده از حرم مطهر ثامن الحجج با حضور تعدادی از شاعران و چهره‌های ملی، مربیان و نوجوانان انجمن‌های ادبی آفرینش سراسر کشور برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان‌رضوی، همزمان با دهه مبارک کرامت ودر آستانه میلاد امام رضا علیه السلام با مستقر شدن واحد سیار کانون استان در جوار حرم مطهر و حضور شاعران در استودیوی داخل حرم، شب شعر «شوق حضور» به صورت برخط «آنلاین» برگزار شد.

در این ویژه برنامه که در فضای مجازی قابل مشاهده بود شاعران استان و اعضای انجمن ادبی آفتاب مشهد در صحن مطهر در جوار حرم رضوی به خوانش سروده‌های رضوی خود پرداختند و شاعران میهمان و نوجوانان عضو انجمن‌های ادبی سایر استان‌ها با حضور در بستر مجازی ایجاد شده به صورت زنده شعرهای خود را به محضر امام رضا(ع) تقدیم کردند.

ابراهیم زره ساز مدیر کل استان ضمن تبریک دهه کرامت و ولادت امام رضا(ع) گفت: امروز دنیای اسلام مدیون فرهنگ رضوی و قرآنی است.

وی با تأکید بر لزوم ترویج و تبلیغ فرهنگ رضوی در جامعه اسلامی ایران به ویژه در میان نسل جوان، افزود: اسلام و انقلاب اسلامی ایران موفقیت، اقتدار و پیشرفت خود در جهان را مدیون حضور این امام همام، فرهنگ رضوی و قرآنی است.

مدیرکل کانون استان در ادامه با اشاره به اینکه در زمان امام رضا (ع) دشمنان تلاش کردند تا نور رضوی را خاموش کنند که با عنایت خداوند متعال این امر میسر نشد، گفت: امروز جای جای حرم امام هشتم به محلی امن برای  نیازمندان تبدیل شده است.

وی در ادامه گفت: با همه گیری ویروس کرونا و محدودیت سفر، کانون استان فضایی را برای ارتباط مستقیم شیفتگان با حرم رضوی ایجاد کرد.

در ادامه انسیه موسویان مدیر آفرینش‌های ادبی و هنری کانون کشور از طریق فضای مجازی به این برنامه متصل شد و پس از تبریک ایام و تشکر از کانون خراسان‌رضوی به خاطر این حرکت زیبای معنوی، شعری به ساحت امام رضا (ع) تقدیم کرد.

وحید کیانی مدیرکل کانون خوزستان نیز در این برنامه شرکت نمود و ضمن عرض ارادت به علی بن موسی الرضا شعری قرائت کرد

در این شب شعر قاسم رفیعا، عاطفه رنگ آمیز، راضیه رجایی، طیبه ثابت، منیره هاشمی، اطهر سید موسوی، آیدا پاکزاد، زهرا محمدی، زهرا محدثی، مهدی حیدری، فاطمه پاد موسوی، دریا خیاط مقدم، امیر محمد نیک ره، محمد سعید میرزایی، زهرا بیژن یار، رکسانا زارعی، محمد رضا پودینه، علی با جلان، مینا حریفی، نرگس نامجو، ملیکا قاضیان، زینب چیردار، فاطمه ارزه گر، زینب نجفی، غزاله ناجی از استان‌های مختلف کشور به صورت زنده سروده‌های رضوی خود را قرائت و به ساحت ثامن الحجج(ع) عرض ارادت کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =