کد خبر: 298036
تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۷
انجمن ادبی مجازی مهتاب چناران برگزار شد

انجمن ادبی مهتاب مجازی چناران با محوریت داستان با حضور اعضای انجمن و کارشناس مهمان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان‌رضوی، انجمن ادبی مجازی مهتاب چناران صبح سه شنبه سوم تیرماه ۱۳۹۹با حضور ۱۲ عضو و محوریت داستان برگزار شد. مهمان انجمن عزت صدیقی کارشناس ادبی مکاتبه ای استان بود. داستان نذری مرگ اثر تینا خاکسار، عطیه اسدالهی با داستان یک دختر چشم عسلی و داستان فاطمه اسدالهی و یگانه صداقت، داستان‌های به رنگ خون و آبی چشمانت اثر مطهره رضازاده خوانده و نقد و بررسی شد.

صدیقی در نقد داستان‌ها ضمن تشکر از سخت کوشی اعضا در نوشتن و توجه به محیط اطراف و دقت در مشکلات روز جامعه و یا توجه به تاریخ دفاع مقدس از اعضا خواست از مطلق نگری پرهیز کنند. شخصیت مطلق سفید و سیاه و یا بی‌توجهی به پرداخت منطقی شخصیت در داستان از ایرادات برخی داستان‌ها بود. او گفت: منطق داستان خیلی اهمیت دارد و مخاطب باید باز شدن گره داستان و یا تغییر رفتار شخصیت‌ها و کنش‌های او برایش باورپذیر باشد. همچنین اسم شخصیت و دیالوگ شخصیت‌ها می‌تواند شخصیت‌پردازی کند و جایگاه خاصی در داستان دارد.

کارشناس ادبی مکاتبه‌ای در پایان جلسه، از اعضا خواست تا اتفاقات، ماجراها و مسائل سن خودشان را بی‌اهمیت تلقی نکنند و آن‌ها را جدی ببینند. صدیقی تاکید کرد: «شناخت فضاهای ناشناخته و تجربه نوشتن از منظر یک پسر، کودکان کار و یا فرد معتاد شاید از علاقمندی‌های شما باشد اما هیچ کس نمی‌تواند جز شما از حال و هوای دختر نوجوانی که دلواپسی‌های خودش را دارد و یا نکته‌ها و ظرایفی او را مشغول کرده بنویسید.»    

لازم به توضیح است زهرا امیری فر مربی ادبی چناران و توس است و این انجمن اعضای مستعد و پیشینه خوبی دارد.    

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =