ضرورت نگاهی نو به فعالیت‌های پربار کانون برای پاسخ به نیازهای مخاطبان

مدیرکل کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان: «نگاه نو» به فعالیت‎های شناخته شده‌ی کانون ممکن است با دشواری همراه باشد اما دستاورد این رویداد نو میوه‌ای است به نام «پویایی»

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، نشست هم‌اندیشی همکاران کانون استان با موضوع بررسی فعالیت‌های عمومی و تخصصی برگزار شد.
مدیرکل کانون استان در ابتدای این نشست، با اشاره به پیشینه‌ی پربار و موثر کانون، گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با حضوری تاثیرگذار در عرصه‌ی فرهنگ، هنر و ادب کشور و ثبت خاطره‌های شیرین در ذهن مردم ایران، به عنوان متولی تخصصی کودکان و نوجوانان، همواره مورد اعتماد خانواده‌ها در طول بیش از نیم قرن فعالیت بوده است.
معصومه هادی در ادامه ضمن برشمردن بخشی از خدمات بی‌شمار کانون، عنوان کرد: حرکت پرشتاب دنیای امروز و حجم فراوان اطلاعاتی که به طور پیوسته در دسترس مخاطبان قرار دارد، باعث شده نیاز کودک و نوجوان امروز، با هم‌سالان خود در دهه‌های گذشته، تفاوت‌های اساسی داشته باشد و کانون نیز با توجه به ضرورت‌ها و تغییر سلیقه‌ی مخاطبان خود نیازمند یک بازبینی در فعالیت‌ها بود تا بتواند با شرایط تازه‌ی کودکان و نوجوانان هماهنگی بیشتری داشته باشد و پاسخ‌گوی نیاز آنان باشد.
وی در ادامه با مثبت ارزیابی کردن این تغییرات گفت: گاهی تغییر در یک ساز و کار شناخته شده دشوار به نظر می‌رسد و ممکن است با مشکلاتی همراه باشد، اما دستاورد این «نگاه تازه» میوه‌ای است به نام «پویایی».
«توجه به اهمیت نقش انجمن‎ها در پرورش استعدادهای کودکان و نوجوانان» یکی از تغییراتی بود که هادی به عنوان مصداق سخنان خود از آن نام برد و عنوان کرد: در این شیوه‌ی تازه و در راستای ایجاد فرصت برابر برای بهره‌مندی همه‌ی کودکان و نوجوانان از خدمات کانون شرایطی فراهم شده تا علاقه‌مندان در کارگاه‌های مجازی از وجود استادان برجسته‌ی کشوری بهره ببرند و بر دانش خود بیفزایند.
بررسی دقیق شیوه‌نامه، برنامه‌ریزی دقیق برای بهره‌مندی از شرایط تازه، ارتباط موثر با خانواده‌ها و آگاهی‌بخشی به آنان در مورد ظرفیت‌های تازه و تلاش برای معرفی بهتر کانون به خانواده‌ها از جمله توصیه‌های مدیرکل کانون استان به کارشناسان و همکاران مراکز در سراسر استان بود.
«کانون زبان ایران و فعالیت‌های آن» بخش دیگری از سخنان مدیرکل کانون استان بود که در این خصوص گفت: کانون زبان به عنوان یکی از ظرفیت‌های کانون پرورش فکری و با قدمتی بیش از ۹۰ سال به عنوان برند معتبر، مشهور و محبوب ظرفیت بسیار خوبی برای آموزش زبان‌های خارجی دارد.
معصومه هادی سپس ادامه داد: این موسسه ظرفیت ارزشمندی است که با بهره‌گیری از شیوه‌های صحیح، به زبان‌آموزان توانایی بالایی در دانستن و کاربرد زبان‌های خارجی می‌بخشد.
مدیر کانون زبان ایران سپس افزود: افتتاح شعبه‌ی مجازی کانون زبان فرصت دیگری در اختیار علاقه‌مندان قرار داده تا بتوانند در هر نقطه از استان در کلاس‌های مجازی، با رعایت استاندارد کلاس‌های حضوری، شرکت و دانش‌اندوزی کنند که برای رسیدن به نقطه‌ی مطلوب ضروری است همه‌ی ما تلاش کنیم.
پس از سخنان مدیر کل، سرپرست معاونت فرهنگی و و کارشناس مسئول فرهنگی هنری و ادبی کانون استان با مرور دستورالعمل برخی از از موارد آن همچون فرایند عضو گیری و امانت کتاب را برای حاضران در این جلسه مجازی تشریح کردند.
در پایان مسعود خاکسفیدی و مهتاب سارونی پاسخگوی پرسش‌ها و ابهام‌های همکاران در خصوص شیوه‌نامه بودند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =