ایده‌ها شروع کننده حرکت‌های بزرگ در نمایش‌نامه نویسی هستند

پانزدهمین جلسه انجمن هنرهای نمایشی کانون خراسان جنوبی با دعوت از علیرضا آقایی نویسنده و کارگردان تئاتر عروسکی به صورت مجازی برگزار و اعضای انجمن با ایده ها و نحوه‌ی نگارش نمایشنامه آشنا شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری خراسان جنوبی، همزمان با ۱۵ نیر ماه ۱۳۹۹ پانزدهمین جلسه انجمن هنرهای نمایشی با دعوت از علیرضا آقایی، نویسنده و کارگردان تئاتر عروسکی و جمعی از اعضای انجمن به صورت مجازی برگزار و خلق ایده و موضوعات مرتبط با نمایشنامه نویسی توسط مهمان برنامه مطرح شد.

آقایی مدرس این نشست از ایده و فکر به عنوان مبدا و آغاز نقشه راه نوشتن متن نمایشنامه یاد کرد و گفت: همانطور که ایدهها در تمامی مراحل زندگی نقش مهمی دارند در نوشتن یک متن نمایشی موفق نیز مهمترین نقش را ایفا می کند.

وی با بیان چند نمونه از ایده‌های نمایشنامه نویسی ادامه داد: برای اینکه بتوانیم یک نمایشنامه، داستان و متن خوب بنویسیم باید یک فکر اولیه داشته باشیم و فراموش نکنیم که ایده ها شروع کننده حرکت‌های بزرگ هستند.

آقایی در بخشی از صحبت‌های خود به نحوی پیدایش ایده ها برای نوشتن نمایشنامه پرداخت و افزود:  منشا بهترین ایده‌ها می توانند اتفاقات زندگی خود نویسنده و اطرافیان، کتاب‌ها، اتفاقات مطرح شده در روزنامه‌ها ، دغدغه‌های روز جامعه و از راه مشاهده و دیدن طبیعت باشد.

این هنرمند ایلامی در ادامه به تفاوت‌های ایده‌ها در داستان نویسی و نمایشنامه نویسی پرداخت و ادامه داد: یک ایده وقتی برای نمایشنامه نویسی مناسب است که در مرحله‌ی اجرای نمایش روی صحنه و در یک زمان تعیین شده به خوبی بتواند به پرداخت موضوع بپردازد.

گفتنی است پاسخ به سوالات اعضای حاضر در انجمن پایان بخش پانزدهمین نشست مجازی انجمن هنرهای نمایشی استان بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =