پیش بینی فصل مشترک اقدامات کانون پرورش فکری وآموزش و پرورش شهر تهران

درنشست هم اندیشی مدیران کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران وآموزش و پرورش شهر تهران زمینه های همکاری وتعامل مشترک این دو نهاد بر قرار شد.

به گزارش روابط عمومی  اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران فاطمه تنهایی مدیر کل کانون استان تهران با  اشاره به اینکه کانون استان تهران و  آموزش و پرورش شهر تهران اعضاء یک خانواده هستند و فصل مشترک همکاری میان این دو مرکز بسیار است افزود اهداف یکسان و جامعه هدف یکسان  هر دو مجموعه در کنار هم افزایی  و تعامل سازنده منجر به اتفاقات موثری خواهد شد.

وی با تاکید بر اعتماد والدین به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان  به عنوان یک مرکز فرهنگی تخصصی قدیمی و معتبر بین خانواده ها افزود :کانون پرورش فکری استان تهران آماده است در زمینه های ترویج کتاب و کتاب خوانی، برگزاری کارگاه های سفال و نمایش خلاق، برقراری آموزش های مکاتبه ای ادبی، آموزش مربیان پیش دبستانی، برگزاری کارگاه های روان شناختی حال خوش زندگی، تولید محتوا برای کانال آموزشی شاد، ارائه دوره های مکمل آموزشی برای دانش آموزان با نیازهای ویژه در مراکز فراگیر همکاری نزدیک و مستمری داشته باشند.

در ادامه این نشست عبدالرضا فولادوند مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران اظهار داشت:آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری می توانند  با بهره گیری از هنر و آموزش مهارت های مختلف به کودکان  و نوجوانان اضطراب و فشار روحی شرایط موجود را بکاهند.

وی با ابراز تاسف از مغفول ماندن بحث پرورش و توجه زیاد به مقوله آموزش مباحث تئوری دروس گفت: تدوین برنامه های یکسان در یک قالب  استاندارد  و مشخص بین دو مجموعه  و با بهره گیری از هنرهای روز دنیا از هدر رفت سرمایه در آموزش  و پرورش جلوگیری میکند.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران  افزود :امضاء تفاهم نامه در زمینه آموزش نیروی انسانی، حضور مربیان کانون در مدارس، برگزاری مسابقات مشترک فرهنگی و هنری، جذب و هدایت برگزیدگان آنها  از جمله برنامه های مهم این دو اداره کل خواهد بود.

تنهایی با تاکید بر حضور نیروی انسانی توانمند و ماهر و مجرب در استان تهران، تصریح کرد: محتوای آموزشی، فرهنگی و هنری ویژه کودکان و نوجوانان توسط مربیان آ ماده شده و این استان آمادگی در اختیار گذاشتن این موضوعات را دارد.

لازم به ذکر است سرپرست معاونت پرورشی آموزش و پرورش  شهر تهران، معاون اداری و مالی و معاون فرهنگی کانون استان تهران   کارشناسان واحد  پژوهش و فرهنگی  در این نشست حضور داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =