کانون پرورش فکری فضای مجازی امنی برای بچه ها فراهم کرده است

نشست صمیمی محمود ثمینی معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان و مدیر کل کانون پرورش فکری استان با موضوع امداد فرهنگی و برگزاری کارگاه های اوقات فراغت کودکان ونوجوانان استان برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون لرستان، محمدجوادمحمدی مدیر کل کانون لرستان با محمود ثمینی معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان دیدارکرد و دراین نشست خدمات امداد فرهنگی درایام کرونا و برگزاری کارگاه های اوقات فراغت کودکان ونوجوانان استان مورد بحث و گفت وگو قرار گرفت.
دراین نشست محمود ثمینی معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان ضمن ابراز خرسندی ازتلاش همه جانبه کانون در امداد فرهنگی و غنی سازی اوقات فراغت کودکان ونوجوانان استان گفت: درشرایط فعلی، تلاش های کانون پرورش فکری یکی از حرکت های هدفمند و درعین حال جذاب برای کودکان ونوجوانان است که ضمن فراهم کردن بستر مناسب برای یادگیری مهارت های فرهنگی، هنری وادبی، چگونگی استفاده ی هدفمند و مفید را به  بچه ها آموزش می دهد.
ثمینی افزود: از هر زاویه که به این حرکت ارزشمند می نگری خلاقیت، نگاه نو و فکرتازه ای می بینی که موجب شده بچه ها با افق های جدید و متفاوتی از زندگی روبرو شوند.  
ثمینی در راستای کیفیت فعالیت های اجرا شده از سوی مربیان کانون درایام شیوع کرونا و تعطیلی مدارس ومراکز گفت: کانون بستری فراهم کرده تا به صورت مجازی بچه ها با فعالیت های کتاب محور، قصه گویی، آموزش کاردستی واوریگامی، آموزش نقاشی، هنرهای خلاق و فعالیت های ادبی هم به لحاظ کمی (حضورکودکان ونوجوانان) هم به لحاظ کیفی یعنی آموزه های خلاقانه و هدفمندآشنایی پیداکنند و درجهتی سالم وتربیتی هدایت شوند که این کار موجب رضایتمندی بچه ها وخانواده شده است.
وی با بیان اینکه چه حرکتی زیباتر وفرهنگ سازتر ازاین می توان جست وجوکرد که قدرت اندیشه را در بچه ها پرورش داد، اظهارداشت: قدرت مقابله با ترس و نگرانی در آن ها تقویت شود وازهمه مهم تر تهدیدها به فرصت آفرینی تبدیل شوند تا بچه ها یاد بگیرند درزندگی به طرز درستی آن را بکارگیرند.
معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان اضافه کرد: باتوجه به گزارش هایی که ازکانون پرورش فکری دریافت کرده ام درحال حاضر کارگاه های فرهنگی، کارگاه های هنری، کارگاه های ادبی و 7 انجمن که شامل قصه گویی، عکاسی، هنرهای نمایشی، هنرهای تجسمی، سرود، شعروداستان و انجمن علمی ونجوم در حال خدمت رسانی به کودکان ونوجوانان هستند واین امر موجب شده است تا تعداد زیادی از کودکان ونوجوانان  ازفعالیت های مجازی کانون دراستان ازاین فعالیت ها بهره مند شوند.
وی افزود: باتوجه به برنامه ریزی کانون، تعداد فعالیت ها و حضورحداکثری بچه ها را برای تابستان و اوقات فراغت بیشتر آن ها دردستورکار قرادت داده است و دراین جا همه والدین را دعوت می کنم تا بستری برای حضورفرزندان کودک ونوجوان خود فراهم کنند تا درفضای سالم، امن و مهارت آموز کانون پرورش فکری بهترین و بیشترین بهره را ببرند.
درپایان محمودثمینی معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان از محمدجوادمحمدی مدیرکل کانون پرورش فکری لرستان به نمایندگی از همه کارکنان کانون استان که در طرح امداد فرهنگی مجازی مشارکت کرده و تلاش های ارزشمندی را به کودکان ونوجوانان این دیار ارائه دادند،با اهدای لوح تقدیر تجلیل کرد و به خاطر شرایط بوجود آمده و بحرانی بودن شیوع بیماری کرونا در استان و رعایت فاصله های اجتماعی و عدم برگزاری جلسات، لوح سپاس همکاران کانون را برای ایشان ارسال کرد.

 

در بخش بعدی این نشست صمیمی که در دفتر معاون سیاسی امنیتی برگزار شد، مدیر کل کانون لرستان گزارشی از عملکرد کانون را در چند ماهه گذشته ارائه داد.
محمدجواد محمدی گفت: در حال حاضر 17 مرکز فرهنگی هنری ثابت ؛ ۷ کتابخانه سیار و 2 پستی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان در سراسراستان به بچه های لرستانی خدمات فرهنگی، ادبی و هنری ارائه می دهند که باشیوع کرونا و تعطیلی مراکز، این فعالیت ها تا زمان رفتن کرونا و بازگشت به حالت عادی به صورت مجازی انجام می گیرند.
وی افزود: طی یک برنامه ریزی مدون که از سوی شورای شورای فرهنگی کانون لرستان انجام شد، مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری سراسر استان، فعالیت های مجازی خود را با حضور ومشارکت کلیه مربیان فرهنگی، هنری، ادبی، پستی وسیار و حضورحداکثری کودکان ونوجوانان با دو رویکرد کشوری واستانی، آغاز کردند و این روند تا فراهم شدن شرایط مطلوب ادامه خواهد داشت.
وی به برگزاری کارگاه های تابستانی مجازی و حضوری کانون اشاره کرد و اظهارداشت: کارگاه های آموزش کانون پرورش فکری استان لرستان در رشته های، قصه گویی، متون خوانی، شعرنویسی، داستان نویسی، نوشتن خلاق، سرود، روش های بازنویسی و بازآفرینی حکایات و قصه های ادبیات مکتوب وشفاهی، انتخاب و پرداخت متن ، هنرهای خلاق و هنرهای تزیینی، کاردستی، عکاسی، نجوم، نمایش خلاق، عروسک سازی، نمایشنامه نویسی، شیوه های نمایش عروسکی و نمایش عروسکی به صورت کارگاهی در فضای مجازی برگزار خواهند شد.
مدیرکل کانون پرورش فکری لرستان عنوان داشت: علاقه‌مندان برای ثبت نام درکلاس های مجازی(برخط) به نشانی kpf.ir  مراجعه می کنند و انشاالله کارگاه های مجازی طی روزهای آینده آغاز می شوند.
محمدی درپایان سخنان خود گزارشی از روند تکمیل و تجهیز پروژه های مراکزکانون درشهرهای خرم آباد، چگنی، الشتر و الیگودرز ارائه داد و عنوان داشت:  با بشتیبانی و حمایت های استانداری لرستان و کانون کشور، انشاالله این مراکز به زودی به بهره برداری خواهند رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =