تاثیر قالب بر موفقیت شعر با حضور مهرنوش قربانعلی بررسی شد

مهرنوش قربانعلی شاعر و منتقد کشوری با شاعران نوجوان عضو انجمن مجازی کانون ایلام از تاثیر قالب بر موفقیت شعر گفت

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان ایلام،نشست تازه ی  مجازی انجمن شعر آفرینش با حضور  شاعر  توانا مهرنوش قربانعلی  برگزار شد.
در این نشست مجازی که کودکان ونوجوانان ایلامی و  مسئولین کانون استان( مدیر کل،معاون فرهنگی،کارشناس مسئول) نیز حضورداشتند، مهمان برنامه ابتدا در مورد اصول شعر سرودن برای بچه ها توضیحاتی داد سپس به  تعریف قالب های شعری و چگونگی انتخاب قالب شعری و تاثیر قالب درموفقیت شعر پرداخت   و پس از آن به ویژگی های شعر کوتاه پرداخت  و در کنار آن کارهای شاعران نوجوان را نقد و بررسی کرد و نقاط ضعف و قوت هر کدام را  بیان کرد.

مهرنوش قربانعلی یکی از فعال ترین شاعران امروز و منتقد ادبی است که در عین حال 
معاونت فرهنگی کانون پرورش فکری استان تهران را نیز بر عهده دارد.
 این شاعر همچنین  پژوهشگر ادبیات ، دانش آموختۀ دکترای زبان و ادبیات فارسی ‌ است. کتابهای منتشر شده او عبارت است از :  در ناتمامی خود (مجموعه شعر- نشر توکا، ۱۳۷۷)؛ راه به حافظه‌ جهان  (مجموعه شعر- نشر نگاه سبز، ۱۳۸۰)؛ تبصره (مجموعه شعر- نشر آرویج، ۱۳۸۳)؛ به وقت البرز (مجموعه شعر- نشر آهنگ دیگر، ۱۳۸۶)؛ کوک تهران (مجموعه شعر- نشر آهنگ دیگر، ۱۳۸۸)؛ شهروند افتخاری جهان (گزیده‌ اشعار- نشرنصیرا، ۱۳۹۲)؛ بر دریا قدم می‌زنم (مجموعه شعر- نشربوتیمار، 1395)؛ چشم‌انداز شعر معاصر ایران (۱۳۸۰-۱۳۰۱)  (نشر بازتاب‌نگار، ۱۳۸۳). 

بیست‌ودو مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر استان به بچه‌های ایلامی خدمات فرهنگی، ادبی و هنری ارائه می‌دهند که باشیوع کرونا و خانه‌نشینی کودکان ونوجوانان این فعالیت‌ها تا زمان رفتن کرونا و بازگشت به حالت عادی به صورت مجازی انجام می‌گیرند.  قرار است به زودی فعالیت های حضوری این مراکز نیز با رعایت نکات بهداشت و سلامت از سر گرفته شود

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =