آثار اعضای کودک و نوجوان بخش مکاتبه‌ای کانون منتشر شد

آثار کودکان و نوجوانان عضو بخش مکاتبه‌ای آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری در قالب دوازدهمین دفتر دوفصل‌نامه «نشانی» منتشر شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، دوفصل‌نامه «نشانی» بازتاب فعالیت بخش مکاتبه‌ای مرکز آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در کشور و حاصل تلاش کارشناسان و مربیان ادبی این بخش است که هر شش ماه یک بار منتشر می‌شود.
بر اساس این خبر، دفتر دوازدهم دوفصل‌نامه «نشانی» مربوط به فصل بهار و تابستان سال ۱۳۹۸ است.
فرزانه رحمانی انتخاب مطالب و گردآوری آثار این دوفصل‌نامه و ایمان اوجیان کار گرافیک و صفحه‌آرایی آن را بر عهده داشته‌اند.
دوفصلنامه «نشانی» شامل بخش‌هایی همچون؛ نامه‌های برگزیده اعضا و مربیان، شعرنامه، داستان‌نامه، کتاب‌نامه و نامه‌های ماندگار از بزرگان هنر و ادبیات است. هم‌چنین بخشی با عنوان «دلنامه» به معرفی اعضای قدیمی بخش مکاتبه‌ای، دل‌نوشته‌ها و خاطره‌های آن‌ها از دوران عضویت‌شان می‌پردازد، اعضایی که اکنون هر کدام جزء چهره‌های مطرح کشور در حوزه‌های ادبی، فرهنگی و هنری هستند.
در این شماره مطالبی همچون «رسیدن به شکوفایی و آگاهی» به قلم انسیه موسویان، «روش‌های درست‌نویسی و درست‌گویی در زبان» از جاوید فرهاد، شعرهایی از منوچهر آتشی، مریم کرباسی و سعیده اصلاحی، داستان «دخترخاله‌ها» از جویس کارول اوتس، معرفی کتاب‌های «با احترام از طرف زرافه» و «پریدخت» به قلم فرزانه رحمانی، نامه‌های برگزیده اعضا و مربیان سراسر کشور، مکاتبه‌ی بین دو نقاش بزرگ؛ رنوار و مونه، دلنامه‌ای از بهناز ضرابی‌زاده نویسنده و اسدالله شعبانی شاعر کودک و نوجوان به چشم می‌خورد.
بخش مکاتبه‌ای آفرینش‌های ادبی که پیشینه‌ای طولانی دارد ابتدا با نام «مرکز بررسی آثار» آغاز به کار کرده است و در حال حاضر بیش از ۶هزار عضو کودک و نوجوان در سراسر کشور آموزش‌های تخصصی در زمینه‌ی نوشتن خلاق، شعر و داستان را در قالب نامه از مربیان خود دریافت می‌کنند.
کودکان و نوجوانان مناطق محروم و روستایی که به مراکز فرهنگی هنری ثابت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دسترسی ندارند، بیشترین اعضای مکاتبه‌ای را تشکیل می‌دهند.
یادآوری می‌شود کودکان و نوجوانان علاقه‌مند به نوشتن شعر یا داستان در اقصی نقاط کشور که امکان حضور در کارگاه‌های ادبی مراکز ثابت و سیار کانون را ندارند، می‌توانند آثار خود را از طریق نامه یا به صورت الکترونیکی (ایمیل) به مرکز آفرینش‌های ادبی استان خود ارسال و از همین مسیر آموزش‌های تخصصی در زمینه‌ی نوشتن خلاق، شعر یا داستان را دریافت کنند.

نشانی بخش مکاتبه‌ای آفرینش‌های ادبی کانون در استان‌های مختلف

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =