گام به گام از ایده تا نمایشنامه نویسی

سومین نشست مجازی انجمن هنرهای نمایشی استان هرمزگان با حضور علیرضا آقایی نویسنده و کارگردان نمایش با بررسی ایده های نمایشی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان؛ اعضای انجمن نمایش استان در سومین نشست مجازی انجمن هنرهای نمایشی ایده های خود را ارائه کردند.  
به گفته عفت تفضلی مسئول انجمن هنرهای نمایشی شاخه استان هرمزگان: انجمن نمایشی از سال ۹۸ آغاز به کار و در سال گذشته انجمن ۳ جلسه به صورت حضوری برگزار کرد.  
تفضلی افزود:با شیوع بیماری کرونا  و با هماهنگی اداره کل آفرینش های هنری  جلسات انجمن به صورت مجازی به کار خود ادامه داد.
 وی افزود تا کنون سه جلسه به صورت مجازی و در قالب گفتگوی آنلاین با دعوت از اساتید کشوری برگزار شده است.
مسئول انجمن هنرهای نمایشی استان افزود: جلسات انجمن به صورت همزمان و در دو بخش پسران و دختران به صورت جداگانه برگزار می شود.
وی هدف از برگزاری جلسات انجمن را آشنایی بیشتر اعضا با هنر نمایش عروسکی و صحنه ایی دانست و افزود: در نخستین جلسه ی مجازی استان اعضا با تاریخچه نمایش عروسکی و انواع عروسک ها شدند و این جلسه با حضور  وحید خسروی نویسنده و کارگردان نمایش برگزار شد.
تفضلی با اشاره به اهمیت نمایش نامه نویسی افزود: در دو جلسه بعدی انجمن که با حضور علیرضا آقایی برگزار شد؛ اعضا با ایده نویسی در نمایش آشنا شدند و در این جلسه پس از بررسی آن ها قرار شد ایده‌های منتخب تبدیل به طرح شوند.
تفضلی هدف از برگزاری جلسات اخیر را گام به گام از ایده تا نمایشنامه نویسی دانست و اظهار داشت: امیدواریم با برگزاری این جلسات بستر کشف و پرورش خلاقیت های اعضای مستعد نمایشنامه نویسی فراهم گردد.
عفت تفضلی که خود از کارگردانان بنام استان در حوزه نمایش عروسکی است از سال ۸۷ کار نمایش عروسکی را در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شروع کرده و تا کنون  ۱۱ نمایش عروسکی و صحنه ای را کارگردانی کرده است.
 برگزیده جشنواره ملی رضوی و کسب چندین عنوان برتر در جشنواره های استانی و منطقه ای از جمله افتخارات این مربی پر تلاش کانونی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =